در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کمبود عرضه عامل اصلی افزایش قیمت تلفن همراه

محبی گفت:کُندی دریافت ارز دولتی برای وارد کنندگان تلفن همراه باعث پیشی گرفتن میزان تقاضا از عرضه و افزایش قیمت این کالا شده است.

کمبود عرضه عامل اصلی افزایش قیمت تلفن همراهمهدی محبی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به نوسانات نرخ دلار در کشور اظهار کرد: تلفن های همراه وارداتی بعلت تاثیرپذیری از نوسانات نرخ ارز در ماه‌های گذشته با افزایش قیمت روبرو شده اند.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی با اشاره به مشکلات واردکنندگان برای دریافت ارز دولتی تصریح کرد:دریافت ارز دولتی برای وارد کنندگان تلفن همراه به کُندی پیش می‌رود و همین امر باعث شده است که میزان تقاضا از عرضه پیشی بگیرد و قیمت گوشی در بازار افزایش یابد.

به گفته وی؛ در صورت تسریع پرداخت ارز به شرکت‌های واردکننده تلفن همراه ،قیمت تلفن های همراه در بازار کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی درباره طرح رجیستری( طرح ثبت گوشی در شبکه) گفت:طرح رجیستری( طرح ثبت گوشی در شبکه) تلفن همراه در سال ۸۵ مطرح شد اما در آن زمان بنا به دلایلی اجرانشد.طرح رجیستری بعنوان تنها راه مقابله با قاچاق تلفن همراه باعث کاهش میزان قاچاق در این بخش شده است.

محبی با بیان اینکه طرح رجیستری( طرح ثبت گوشی در شبکه) در قیمت  تلفن همراه تاثیری خاصی نداشته است، گفت: در گذشته شاهد ورود کالای قاچاق با هزینه کمتر و بدون گارانتی بودیم اما اکنون با اجرای طرح رجیستری، تلفن های همراه با گارانتی معتبر به دست مصرف کننده می‌رسد.

انتهای پیام/

 طرح ثبت گوشی در شبکه تنها راه مقابله با قاچاق تلفن همراه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
بنا به گفته فروشندگان بالا رفتن قیمت ارز و طرح ریجستری عامل کمبود و افزایش گوشی تلفن همراه است دقیقا قیمت گوشی 2 برابر شده واقعا نمیشه خرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
قیمت گوشی افزایش پیدا کرده
آخرین اخبار