اجرای طرح اصلاح‌نژاد دام توسط مددجوی فهرجی

فرزند مددجوی فهرجی با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال موفق به راه‌اندازی طرح اصلاح نژاد گوسفند و گاو شیردهی برای نخستین بار در جنوب شرق کرمان شد.

اجرای طرح اصلاح‌نژاد دام توسط مددجوی فهرجیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،؛ غلامرضا قنبر پور، فرزند مددجوی فهرجی که با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال موفق به راه‌اندازی طرح اصلاح نژاد گوسفند و گاو شیری در شهرستان فهرج شده است، توانسته است زمینه اشتغال ۱۵ نفر که اکثر آن‌هایتیم هستند را به‌طور مستقیم و غیرمستقیم فراهم کند.

وی بابیان اینکه خانواده وی در سال ۸۵ به دلیل ازکارافتادگی سرپرست خانواده تحت حمایت کمیته امداد قرارگرفته‌اند، افزود: پس از تحت حمایت قرار گرفتن با توجه به اینکه مستمری کمیته امداد جوابگوی نیاز‌های وی و خانواده‌اش نبوده وهمچنین با توجه به توانایی، علاقه و استعدادی که در انجام کار پرورش گاو و گوسفند داشته به واحد خودکفایی کمیته امداد فهرج مراجعه و با دریافت ۳۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال در سال ۹۵ اقدام به راه‌اندازی مجتمع اصلاح نژاد گوسفند و گاو شیری می‌کند.

این کارآفرین موفق یکی از دلایل اصلی موفقیت خود در اجرای این طرح را حمایت‌ها، نظارت و همراهی کمیته امداد اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون با داشتن ۲۰ رأس گاو شیری و ۳۰ رأس گوسفند ماهیانه از محل فروش محصولات تولیدی گاو و گوسفند بیش از چهار میلیون تومان درآمد خالص کسب می‌کنم.

وی از ارسال محصولات تولیدی خود به سایر شهرستان‌های استان ازجمله رفسنجان و همچنین استان سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: به دنبال توسعه بیشتر طرح خود هستم که در صورت دریافت تسهیلات و توسعه طرح توانایی ایجاد اشتغال برای ۳۰ نفر از جوانان بیکار شهرستان فهرج رادارم.

این فرزند مددجو افزود: با درآمدی که از طریق اجرای این طرح کسب کردم توانستم علاوه بر تأمین مخارج خود مخارج دیگر اعضای خانواده را تأمین کنم و هم‌اکنون خانواده‌ام خودکفا و از تحت حمایت این نهاد خارج‌شده‌اند.

قنبر پور بابیان اینکه قبل از اجرای این طرح به دلیل درآمد اندکی که از طریق کارگری کسب می‌کردم ازلحاظ مالی زیرخط فقر بودیم و به‌سختی زندگی می‌گذراندیم، بیان کرد: خوشبختانه با اجرای این طرح خیلی از مشکلات زندگی‌مان برطرف شده و اجرای این طرح تأثیر خیلی مثبتی روی زندگی‌مان گذاشته و هم‌اکنون به لطف پروردگار و حمایت‌های کمیته امداد خانواده‌ام هیچ مشکل مالی و روحی ندارند.

این فرزند مددجو که با حمایت‌های کمیته امداد توانسته تحصیلات خود را در مقطع فوق‌دیپلم در رشته کشاورزی به پایان برساند هم‌اکنون با داشتن پنج فرزند یکی از کارآفرینان موفق در جنوب شرق استان کرمان است.

انتهای پیام/ح

اصلاح نژاد دامی توسط فرزند مددجوی فهرجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار