درخواست پلیس آگاهی استان البرز از شهروندان‌

سارقان به عنف را شناسایی کنید

پلیس آگاهی استان البرز با انتشار تصاویر دو سارق به عنف، از شهروندان درخواست کرد چنانچه از سوی آنها مورد سرقت قرار گرفته‌اند جهت شناسایی متهمان و طرح شکایت به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، از ستاد اطلاع‌رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استان‌های تهران و البرز، حمید‌رضا گل‌صباحی گفت: زنی با مراجعه به کلانتری شهرستان کرج در حالی که بسیار سراسیمه و مضطرب بود عنوان داشت که روز گذشته پس از مراجعه به بانک و دریافت پول، در حال عبور از خیابان بودم که ناگهان یک دستگاه خودرو پژو با دو نفر سرنشین پس از نزدیک شدن به من اقدام به سرقت ساک دستی‌ام که حاوی مبلغ 4 میلیون تومان وجه نقد بود کردند‌.
وی افزود: با توجه به اظهارات مال‌باخته و احتمال اینکه سارقان، آن زن را از داخل بانک شناسایی و تعقیب نموده‌اند و سپس اقدام به سرقت کیف وی کرده‌اند، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت‌.
گل صباحی اظهار داشت: ماموران در ادامه تحقیقات خود با توجه به مشخصات خودرو مذکور طرح مهار را برای شناسایی خودرو و سارقان در سطح شهر به اجرا درآورده که در نهایت خودروی مورد نظر از سوی ماموران شناسایی و عملیات تعقیب و گریز جهت دستگیری متهمان آغاز شد.
وی در ادامه گفت: ماموران پس از چندین ساعت تعقیب و گریز در نهایت در یک فرصت مناسب با محاصره خودرو سارقان، آن را متوقف و دو نفر سرنشین آن را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند .
متهمان دستگیر شده در ابتدای بازجویی‌ها، خود را با دو نام مستعار معرفی کردند و منکر هرگونه جرمی شدند که در ادامه پرونده متشکله جهت پیگیری‌های بعدی به پلیس آگاهی استان البرز ارسال و بازجوئی‌های تکمیلی از متهمان، صورت گرفت .
گل صباحی بیان داشت: در ادامه تحقیقات تکمیلی از متهمان مشخص شد که نام واقعی آنها «محمد . ن» و «محمد . م» است و دارای سوابق کیفری متعدی نیز می‌باشند .
وی افزود: متهمان در بازجویی‌های فنی ماموران پلیس آگاهی ناچار لب به اعتراف گشوده و به جرم خود مبنی بر سرقت و کیف قاپی و زورگیری در شهرستان کرج، ساوجبلاغ و هشتگرد اعتراف کرده و در ادامه درباره شیوه سرقت‌ها گفتند که در پوشش مسافر، خودروهای شخصی را به صورت دربست کرایه کرده و در طول مسیر با ارعاب راننده، خودرو را به محل‌های خلوت برده و با ضرب و شتم وی، ضمن سرقت وجوه نقد و مدارک، با خودروی مزبور متواری شده و پس از آن اقدام به مسافرکشی با همان خودروی سرقتی می کردند و در بین مسیر و در مکان‌های خلوت با تهدید مسافران با استفاده از قمه و چاقو زورگیری کرده و آنها را از خودرو پیاده و از منطقه متواری می‌شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه احتمال می‌رود سرقت‌های متعددی از سوی متهمان صورت گرفته باشد با دستور بازپرس پرونده تصاویر متهمان بدون پوشش منتشر شده است تا شهروندانی که به این شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند جهت شناسایی و پیگیری شکایت خود به پلیس آگاهی استان واقع در میدان طالقانی کرج مراجعه کنند ./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.