خرید 90هزار تن گندم از کشاورزان سنقری/ 50درصد مطالبات گندم کاران به محض تحویل پرداخت می شود

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور گفت: پیش بینی می شود 90 هزار تن گندم از اراضی شهرستان سنقر خریداری شود.

رحیمی  مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور  در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه   با پیش بینی خرید تضمین 90 هزارتن گندم از اراضی سنقر گفت: 2 سیلو ملکی و 3سیلو بخش خصوصی  و 3 مرکز مباشر تعاون روستایی  در شهرستان سنقر آماده خرید تضمینی گندم در سنقر و کلیایی است.

وی  با بیان اینکه ظرفیت سیلوها 55 هزار تن  است  بر پرداخت به موقع  مطالبات  کشاورزان تاکید کرد .

رحیمی  در خصوص خرید کلزا گفت: پیش بینی  می شود میزان 500تن کلزا برداشت شود که این میزان ده برابر سال گذشته است.

وی افزود: کشاورزان  به محض  تحویل گندم 50 درصد مطالبات خود را تحویل می گیرند و  ظرف کمتر از یک ماه نیز ما بقی طلب خود را دریافت می کنند.

رحیمی در خصوص  پرداخت کلزا نیز گفت: طلب کلزاکاران به روز پرداخت می شود.

وی  بر مبارزه همه دستگاه ها  علیه آفت سن مضر گندم تاکید کرد و گفت: باید مبارزه با آفت سن گندم به صورت جدی  با نظارت جهاد کشاورزی  و دستگاه های اجرایی و کشاورزان انجام شود چون در کیفیت نان تاثیر بسیاری دارد و اگر کشاورزان  دقت کافی نداشته باشند متضرر می شوند .

رحیمی گفت: در خرید تضمینی گندم  استاندارسازی باسکول ها  مجهز بودن دوربین مدار بسته و رعایت شرایط  دستورالعمل خرید قابل توجه است و و کمباین ها باید استاندارد باشد که ریزش گندم نداشته باشد .

 

انتهای  پیام/ز

رشد 10برابری تولید کلزا در سنقر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار