مبارزه با عرضه کالاهای قاچاق برای حمایت از کالای ایرانی

برای حمایت از کالای ایرانی از عرضه کالاهای قاچاق دربازار باید جلوگیری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مصطفی سالاری استاندار گیلان در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالای و ارز گیلان در رشت گفت: اگر چه گیلان از مبادی ورود عمده کالا‌های قاچاق به کشور نیست، اما به هر مقدار که از ورود و عرضه کالای قاچاق در بازار جلوگیری شود به همان میزان از تولید داخلی حمایت خواهد شد.

وی همچنین ارتقاء کیفی کالا‌های تولید داخل را زمینه ساز استقبال مصرف کنندگان و رونق کالا‌های ایرانی در بازار توصیف کرد و افزود: دستگاه‌های متولی کیفیت به ویژه استاندارد در روند تولید کالا‌های داخلی باید تدابیر و اقدامات لازم در این زمینه اتخاذ کنند.

وی افزود: برای مبارزه با کالای قاچاق همزمان با اقدامات حاکمیتی باید صاحبان واحد‌های تولیدی با افزایش کیفیت و طراحی به روز کالا برای رضایت مشتری بیشتر تلاش کنند.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان نیز از تدابیر دستگاه قضا برای ایجاد شعبات ویژه رسیدگی به امور مربوط به کالا‌های قاچاق در استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: در صورت تایید نهایی این طرح از سوی رئیس قوه قضائیه، یک شعبه قضایی با یک قاضی مشخص در گیلان متولی رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با کالای قاچاق خواهد شد.

انتهای پیام / ق

جلوگیری از عرضه کالاهای قاچاق در بازار، بهترین شیوه حمایت از کالای ایرانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.