کنترل کامل شمال حمص در اختیار ارتش سوریه قرار گرفت

پس از سال‌ها نبرد با تروریست‌ها، ارتش سوریه کنترل کامل مناطق شمالی استان حمص و جنوب استان حماه را در دست گرفت.

کنترل کامل شمال حمص در اختیار ارتش سوریه قرار گرفتبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از سال‌ها نبرد با تروریست‌ها، ارتش سوریه کنترل کامل مناطق شمالی استان حمص و جنوب استان حماه را در دست گرفت.

بر اساس گزارش منابع نظامی از شمال استان حمص، روز چهارشنبه ارتش سوریه آخرین گروه از تروریست‌ها و خانواده‌های آنها را از این منطقه به استان ادلب انتقال داده و به حضور آنها در این منطقه پایان داد.

در حال حاضر ارتش سوریه کنترل 65 شهر به وسعت 1200 کیلومتر مربع در حدفاصل شمال حمص تا جنوب حماه را در دست گرفته است.


بیشتر بخوانید: یک قدم تا محاصره تروریست‌ها / انهدام مرکز فرماندهی تحریر الشام در شمال حماه و هلاکت ۲۲ فرمانده میدانی +نقشه


یکی از بزرگترین دستاوردها در پی انتقال تروریست‌ها از این مناطق به استان ادلب در اختیار گرفتن کنترل بزرگراه حمص-دمشق از سوی ارتش سوریه پس از سال‌ها است.

در همین حال گزارش‌ها از حومه دمشق حاکی از آن است که در پی تداوم آتش سنگین توپخانه ارتش سوریه و نبرد سنگین، تروریست‌های داعش بسیاری از مناطق تحت اشغال خود را از دست داده‌اند.

نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود موفق به پیشروی در شهر حجرالاسود شده و چندین منطقه جدید در این شهر از اشغال تروریست‌ها آزاد شدند.

نیروهای ارتش سوریه و جنگنده‌های روسیه بامداد روز چهارشنبه عملیات گسترده‌ای را علیه تروریست‌ها در جنوب دمشق آغاز کردند که در این عملیات چندین موضع متعلق به تروریست‎های داعش هدف آتش سنگین قرار گرفتند.

پایگاه المصدر به نقل از منابع نظامی گزارش داد که ارتش سوریه و جنگنده‌های روسیه بامداد روز چهارشنبه بزرگ‌ترین عملیات علیه داعش در جنوب دمشق را آغاز کرده و در این عملیات چندین موضع داعش هدف بمباران جنگنده‌های روسیه قرار گرفته است.

در این عملیات مواضع داعش در حجرالاسود، یرموک و التدامون هدف قرار گرفت.

منبع:میزان

انتهای پیام/

پایان حضور تروریست‌ها در شمال حمص و جنوب حماه

برچسب ها: سوریه ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار