بوشهر شهر ادبیات و فرهنگ است

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: این بندر پیش از اینکه به انرژی، نفت، گاز و معروف شود به همت استادانی، چون سید جعفر حمیدی دیار ادبیات، شعر و فرهنگ بوده است.

بوشهر شهر ادبیات و فرهنگ استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ،عبدالمجید مصلح چهارشنبه شب در آئین تکریم و بزرگداشت دکتر سید جعفر حمیدی همزمان با پاسداشت مقام فردوسی افزود: استادانی، چون حمیدی در هویت بخشی به این شهر نقش آفرینی کردند و تکریم و پاسداشت خدمات نخبگانی این مفاخر بومی با هدف الگوسازی برای جوانان ضروری است.

وی اظهار کرد: استاد حمیدی سمبل و نماد بوشهر است و وظیفه داریم قدر این شخصیت‌های بومی را بدانیم و همواره آنان را مورد تکریم قرار دهیم.

مصلح با اشاره به اینکه استاد حمیدی برای دسترسی مردم به کتابخانه شخصی خود تلاش کردند اضافه کرد: در همین ارتباط بخشی از کتابخانه دانشگاه خلیج فارس به این امر اختصاص یافت.

وی ادامه داد: شهر بوشهر با این بزرگان و پرورش نسل‌های آینده شاهد رونق ادبیات، شعر، نویسندگی و فرهنگ هنر خواهد بود.

معاون بنیاد ملی نخبگان استان بوشهر گفت: این آیین با همت و همکاری دانشگاه خلیج فارس و بنیاد ملی نخبگان باهدف الگوسازی برای جوانان بویژه مستعدان برتر و پاسداشت خدمات نخبگانی مفاخر بومی کشوربرگزار شده است.

منصور انبیا افزود: معلمان قهرمانان جامعه هستند و هیچگاه نباید خدمات و زحمت آنان به فراموشی سپرده شود.

وی اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های بنیاد نخبگان تکریم و تقدیر از شخصیت‌های بزرگ علمی استان است که حمیدی از جمله این نخبگان بومی به شمار می‌رود.

انبیا ادامه داد: حمیدی بهترین روز‌های زندگی خود را صرف پژوهش، تالیف، تدریس و خدمت عاشقانه به ادبیات فارسی سپری کرد.

وی گفت: توفیق بزرگ میدی در معرفی و شناخت ادبیات و تمدن ایران زمین است و تکریم از این شخصیت علمی و فرهنگی کمترین کار است.

معاون بنیاد ملی نخبگان استان بوشهر گفت: ماموریت این بنیاد ارتقای باور دینی و هویت ملی است.

وی تاکید کرد: اگر هویت ملی به همت آموزش و پرورش و استادان در جامعه اتفاق افتد سایر کاستی‌ها برچیده و مسایل سامان می‌یابد.

در این آئین از سردیس دکتر سید جعفر حمیدی رونمایی شد که در بخشی از کتابخانه دانشگاه خلیج فارس نصب می‌شود.

سید جعفر حمیدی عضو هیات‌علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بیش از ۳۵ عنوان کتاب فاخر ادبی، بیش از ۱۰۰ سخنرانی در همایش‌های ملی و بین‌المللی در داخل کشور و از سال ۱۳۴۲ تاکنون بیش از ۲۰۰ مقاله در مطبوعات و بیش از ۵۰ مقاله در مجلات علمی پژوهشی دانشگاه‌های کشور است.

انتهای پیام/م

آئین تکریم و بزرگداشت دکتر سید جعفر حمیدی همزمان با پاسداشت مقام فردوسی

برچسب ها: شعر ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.