موسیقی در هفته؛

سوت پایان کنسرت‌ها و آغازی بر خاطره‌بازی‌ها در ماه مبارک رمضان

در هفته گذشته، کنسرت های فراوانی برگزار شد و با شروع ماه مبارک رمضان، خوانندگان به فکر تولید قطعه های ماندگار افتادند.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته ای که گذشت، شاهد اتفاقاتی در حوزه موسیقی بودیم که در ادامه به بیان این اتفاقات می پردازیم.

این هفته کنسرت های فراوانی برگزار شد و با شروع ماه مبارک رمضان، خوانندگان به فکر تولید قطعه های ماندگار افتادند.

هفته ی شلوغ اجرای کنسرت

در هفته منتهی به ماه مبارک رمضان، سالن های اجرای کنسرت همگی شلوغ بودند. علت این شلوغی هم، آغاز ماه مبارک رمضان است. در ماه رمضان کنسرتی برگزار نمی شود.

کنسرت عاشقانه های پاپ که در سالن وزارت کشور برگزار شد، متفاوت ترین کنسرت این هفته بود؛ چرا که خوانندگان آن سیامک عباسی، حمید حامی، رضا صادقی، مهدی یراحی، امیر عباس گلاب و روزبه نعمت اللهی  بودند. اجرای این خواننده‌ها طی چهار سانس  برگزار شد تا بالاخره اتفاقی که سال‌ها مخاطبان موسیقی منتظرش بودند، رخ دهد.  حضور بیش از هفتاد نوازنده ارکستر سمفونیک تهران در کنار یک ارکستر پاپ با رهبری عقیلی از جمله اتفاق ویژه این کنسرت پر شور بود.

در جریان کنسرت رضا تاجبخش اعلام کرد، همه هنرمندانی که در این کنسرت روی صحنه حاضر می‌شوند، یک نفر هستند. در این کنسرت  دو قطعه از هر خواننده‌ اجرا می شد. البته اجرای مشترک هم اتفاق افتاد، از جمله اجرای مشترک قطعه «دلم گرفت» با صدای حامی و امیرعباس گلاب و هم صدایی رضا تاجبخش و داریوش صالح‌پور در اثری به نام «ساحل». امیرعباس گلاب با قطعات «تو از کجا پیدات شد» و «قبل از تو»، مهدی یراحی با قطعات «هرجای دنیایی دلم اونجاست» و «امپراطور»، روزبه نعمت‌اللهی با قطعات «زخم» و «شال»، سیامک عباسی با قطعات «عشق دورم» و «خوشبختیت آرزومه»، رضا صادقی با قطعه «جوونی» و یک اثر جدید و حامی با قطعات «یاد من باش» و «غزل» از دوستداران و مخاطبان موسیقی پاپ پذیرایی کردند.

سوت پایان بر کنسرت و آغازی بر خاطره بازی ها در ماه رمضان

سرپرستی این گروه با محمد رضا عقیلی بود. این کنسرت در روزهای ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه به رهبری و تنظیم رضا تاجبخش برگزار  شد. دوستی تاجبخش با این خوانندگان باعث شد که این کنسرت شکل بگیرد.

 

ماه رمضان و تیتراژ های پر طرفدار

هر سال در ماه مبارک رمضان، تیتراژ های برنامه های تلویزیونی، شنیده می شوند و برخی از خوانندگانی که در حال حاضر کنسرت هایشان پشت هم سولد آوت می شود، جایگاه فعلی شان را مدیون این تیتراژ های ماه رمضانی هستند.

امسال روزبه بمانی، علیرضا قربانی، محمد اصفهانی، حجت اشرف زاده، هوروش بند، حمید هیراد، بهنام بانی و غیره در میان خوانندگان تیتراژها حضور دارند. اما در میان این خوانندگان، روزبه بمانی از بقیه پرکارتر است. او یک قطعه را برای سریال «سر دلبران» شبکه یک خوانده است و برای سه قطعه از خوانندگان تیتراژ های دیگر ترانه سرایی کرده است.

سوت پایان بر کنسرت و آغازی بر خاطره بازی ها در ماه رمضان

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که کدام یک از تیتراژ های سریال ها و برنامه های تلویزیونی بیشتر از دیگری محبوبیت پیدا می کند و کدام خواننده می تواند، قطعه ای خاطره ساز را در ماه رمضان سال 97 ثبت  کند.

 

آلبومی با سنتور نوازی شنیدنی

آلبوم موسیقی «انگاره فراق» اثری از کیارش داودی و کریم ابراهیمی منتشر شد. این آلبوم شامل هفت قطعه دو نوازی سنتور و تنبک است. «انگاره فراق» نخستین آلبوم بی کلامی است که کیارش داودی نوازنده جوان در آن سنتور می زند.

سوت پایان بر کنسرت ها و آغازی بر خاطره بازی ها در ماه رمضان

این آلبوم، فضای موسیقی کلاسیک و اصیل ایرانی دارد، اما در برخی لحظات سنتور هارمونی کلاسیک را رها کرده و سعی در اجرای صدایی جدید می‌نماید. با این حال کلیت صدا دهی این آلبوم مخاطب را به حال و هوای موسیقی سنتی می‌برد و لذت شنیدن یک موسیقی اصیل را به او می‌دهد.

 

برگزاری شب شعر ضد آمریکایی

همزمان با عهدشکنی و خروج آمریکا از برجام، شب شعر و موسیقی ضد آمریکایی «مرگ برجام سراب» سه شنبه 25 اردیبهشت ماه با حضور چهره های شعر و موسیقی انقلاب برگزار شد.

در این برنامه، علی محمد مودب، احمد بابایی، میلاد عرفان پور، پیمان طالبی، علی فردوسی و عباس احمدی به شعرخوانی پرداختند.

سوت پایان بر کنسرت ها و آغازی بر خاطره بازی ها در ماه رمضان

همچنین میلاد هارونی، محسن توسلی، علی نصیرنژاد، محمدجواد موحد، ساسان نوذری، سیدحمزه موسوی، حمید استادیان، مجتبی الله وردی، علی اسدی و محمدرضا حجتی نیز به اجرای قطعات موسیقی پرداختند. استندآپ کمدی نیز یکی دیگر از بخش های این برنامه بود.

 

انتهای پیام/

موسیقی ایران در هفته ای که گذشت، شاهد چه اتفاقاتی بود؟

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار