پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز ملی ارتباطات

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی روز ملی ارتباطات را تبریک گفت.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی روز ملی ارتباطات را تبریک گفت.

پیام وزیر به شرح زیر است:

«روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی و روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، مجالی برای تجلیل و بزرگداشت خادمان کم توقع عرصه ارتباطات و فرصتی برای یادآوری این نکته است که دولت خدمتگزار به تسهیلگری ارتباطات و گردش آزاد اطلاعات در کشور اعتقاد راسخ دارد.

نمونه این اعتقاد، قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات است که اگرچه در سال ١٣٨٧ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در سال ١٣٨٨ بعد از تصویب در مجمع تشخیص مصلحت نظام به دولت وقت ابلاغ شد، اما تا سال ١٣٩٣ اجرایی نگردید و در این سال بعد از سخنان صریح رئیس جمهور محترم، جناب آقای دکتر روحانی مبنی بر دسترسی آزاد به اطلاعات به عنوان یک حق شهروندی و روش مبارزه با فساد، در دستور کار دولت قرار گرفت و آیین نامه آن از سوی دولت تصویب و به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

براساس این قانون هر شهروند ایرانی حق دسترسی به اطلاعات عمومی را دارد و مؤسسات عمومی مکلفند اطلاعات موضوع این قانون را در اسرع وقت و بدون تبعیض در دسترس مردم قرار دهند. کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات هم با مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وظیفه هماهنگی و نظارت بر دستگاه های اجرایی کشور برای اجرای این قانون را برعهده دارد.

تردیدی نیست که رسانه ها به عنوان رکن اصلی ارتباطات و تولید کنندگان اصلی محتوا و مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی به عنوان مجرای اصلی انتشار اطلاعات دو بازوی مهم جریان آزاد اطلاعات در کشور هستند. اطلاع رسانی آزاد و تسهیل ارتباطات میان مردم و مسئولان، حق ذاتی این دو رکن ارتباطی یعنی رسانه و روابط عمومی است و علاوه بر آن، شفافیت اطلاعات مهمترین تضمین فسادستیزی و پیشگیری از رانت های اطلاعاتی دستگاه ها خواهد بود.

با تبریک این روز به خانواده بزرگ ارتباطات، روابط عمومی و رسانه کشور، به تمامی اعضای این خانواده فرهیخته و سختکوش، خداقوت و دست مریزاد می گویم.»

انتهای پیام/

تبریک وزیر ارشاد به مناسبت روز ملی ارتباطات

برچسب ها: ادبیات ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار