آزمایش موفقیت‌آمیز مدل جدید بالگرد چندمنظورۀ ساخت چین

بر اساس اعلام شرکت صنایع هوایی چین، مدل جدید بالگرد چندمنظوره شناسایی-تهاجمی این کشور با نام «هاربین زد-۱۹» آزمایش‌های شلیک و تیراندازی را با موفقیت پشت سر گذاشت.

آزمایش موفقیت‌آمیز مدل جدیدی از بالگرد چندمنظوره ساخت چینبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بر اساس اعلام شرکت صنایع هوایی چین، مدل جدیدی از بالگرد چندمنظوره شناسایی-تهاجمی این کشور با نام هاربین زد-۱۹ (Harbin Z-۱۹) آزمایش‌های شلیک و تیراندازی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

 این شرکت اعلام کرد: «زد-۱۹ در مرحله آزمایش تیراندازی، توانایی‌های عملیاتی و قابلیت مانورپذیری خود را به خوبی نشان داد که این امر گام مهمی برای صادرات این مدل به بازار‌ها به شمار می‌رود.» این بالگرد در ماه مه سال ۲۰۱۷ پرواز آزمایشی اولیه خود را با موفقیت پشت سر گذاشته بود.

بر اساس گزارش روزنامه خلق چین، در این مراسم که دیپلمات‌های کشور‌های خارجی نیز دعوت شده بودند این بالگرد آزمایش‌های مربوط به شلیک موشک‌های هوا به هوا، هوا به زمین و نیز شلیک راکت را با موفقیت انجام داد. شرکت صنایع هوایی چین امیدوار است خریداران خارجی نظر مثبتی به این بالگرد داشته باشند. بر اساس گزارش خبرگزاری‌های چین، پاکستان و مالزی به خرید این بالگرد‌ها علاقه نشان داده اند.

همزمان با تشدید تنش‌ها میان چین و تایوان و نیز تشدید اوضاع در منطقه دریای چین جنوبی، به کارگیری این بالگرد‌ها می‌تواند توانایی تهاجمی نیروی دریایی ارتش چین را افزایش دهد.

اخیرا آمریکا اعلام کرد مبلغ هفت میلیارد و پانصد میلیون دلار را ظرف پنج سال آینده برای تقویت بحث آزادی تردد کشتی‌ها در منطقه دریای چین جنوبی هزینه خواهد کرد که بخشی از این مبالغ در اختیار تایوان قرار می گیرد. این امر در کنار فروش منظم تسلیحات بوسیله آمریکا به جزیره تایوان قرار دارد. پکن این اقدام آمریکا را محکوم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار