رها سازی ۸ قطعه پرنده وحشی در تالاب‌های نقده

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نقده از رها سازی ۸ قطعه پرنده وحشی در تالاب‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛اکبر محمدیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: به مناسبت روز جهانی پرندگان مهاجر ۸ قطعه پرنده وحشی پس از تیمار واطمینان از سلامتی آن‌ها در تالاب سلدوز رهاسازی شد.
وی گفت: این پرندگان شامل ۴ قطعه اردک، ۳ قطعه آنقوت و ۱ قطعه تنچه بود که توسط محیط بانان وبا حضور کارکنان کشتارگاه صنعتی مرغ خوش پخت در تالاب سلدوز رها سازی شدند.
محمدیان یادآور شد: تالاب سلدوز نقده به علت وضعیت و امنیت مناسب، به یکی از استراحتگاه‌ها و زیستگاه‌های مهم پرندگان مهاجر در شمال غرب کشور تبدیل شده که همه ساله پذیرای شمار زیادی از انواع پرندگان مهاجری است که در مسیر پرواز خود وارد این تالاب می‌شوند.
وی افزود: شهرستان نقده با داشتن تالاب‌های فصلی ودائمی از جمله تالاب‌های سلدوز، حسنلو، درگه سنگی، همه ساله در فصول بهار و پاییز پذیرای شمار زیادی از پرندگان مهاجر از جمله غاز خاکستری، انواع مرغابی و اردک از جمله اردک سر سفید، اردک سرسبز، اردک مرمری، سرحنایی و بلوطی، خروس کولی، حواصیل، تنجه، فلامینگو وپلیکان و... است.
پرندگان رهاسازی شده توسط یکی از دوستداران محیط زیست که تیمار ونگهداری گردیده بود به اداره محیط زیست تحویل وپس از بررسی وضعیت جسمانی آن‌ها وتایید توان پرواز، با حضور برخی از علاقه‌مندان محیط زیست ومحیط بانان درتالاب سولدوز رهاسازی گردید.

انتهای پیام/ن.م

رها سازی پرندگان وحشی در نقده

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.