تمجید آمریکا از گواتمالا به دلیل افتتاح سفارت جدید خود در قدس اشغالی

کاخ سفید از گواتمالا به دلیل انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس اشغالی قدردانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان   به نقل از نشریه هیل، کاخ سفید روز گذشته (پنجشنبه) از گواتمالا به خاطر انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس اشغالی قدردانی کرد.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، در بیانیه ای اعلام کرد: «ما از متحد خود گواتمالا به خاطر همراهی با ما در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل تشکر و دیگر کشورها را هم به انجام چنین اقدامی تشویق می کنیم. ما از انتقال سفارت دیگر کشورهای دوست و متحدمان به قدس به عنوان پایتخت اسرائیل استقبال می کنیم».

گواتمالا روز چهارشنبه سفارت جدید خود را در قدس اشغالی افتتاح کرد. این اتفاق دو روز پس از انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی رخ داد. مراسم افتتاح سفارت گواتمالا در قدس اشغالی با حضور رئیس جمهور این کشور و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، انجام شد. جمهوری پاراگوئه هم پیشتر اعلام کرد که هفته آینده سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل می کند.

گواتمالا دومین کشوری است که پس از آمریکا و به تقلید از این کشور سفارت خود را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کرد. آمریکا روز دوشنبه همزمان با به خاک و خون کشیده شدن مردم مظلوم فلسطین، سفارت جدید خود را در قدس اشغالی افتتاح کرد. نیروهای سرکوبگر رژیم صهیونیستی در این تظاهرات، حدود 60 فلسطینی را به شهادت رساندند و بیش از 2700 نفر را زخمی کردند. 

دونالد ترامپ در ماه دسامبر سال گذشته میلادی اعلام کرد که قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد. این تصمیم دونالد ترامپ جهان عرب و شرکای غربی آمریکا را خشمگین کرد و تظاهرات گسترده ای در سراسر جهان در اعتراض به این امر برگزار شد. از زمان اعلام تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس، درگیری ها میان فلسطینیان و نیروهای رژیم صهیونیستی تشدید شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار