درخواست معاون وزیر بهداشت از مدیران سازمان جهانی؛

موضع خود در قبال کشتار مردم فلسطین را اعلام کنید

حضرتی از رئیس شورای بین المللی پرستاران و مدیر ارشد پرستاری سازمان بهداشت جهانی خواست تا موضع خود در قبال کشتار مردم فلسطین را اعلام کنند.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در راس یک هیئت پرستاری و مامایی برای شرکت در نشست مدیران ارشد پرستاری و مامائی کشورهای جهان به ژنو سفر کرده است در دیدار های جداگانه با رئیس شورای بین المللی پرستاران و مدیر ارشد پرستاری سازمان بهداشت جهانی خواستار اعلام موضع این نهادها در قبال کشتار مردم بی دفاع و کودکان در فلسطین شد.

در این دیدارها با اشاره به فلسفه پرستاری مبنی بر حمایت از حق سلامتی همه مردم فارغ از دین، مذهب و ملیت با ابراز نگرانی از فجایع اخیر، نقش پرستاران در محکومیت این قبیل رفتارها را مهم ارزیابی کرد .

بر اساس این گزارش،  حضرتی معاون پرستاری و فرح بابائی رئیس اداره مامائی وزارت بهداشت در کارگروههای تخصصی برگزار شده به تشریح فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه حرفه های پرستاری و مامائی و خدمات آنها در جهت ارتقای سلامت پرداختند .

برپایه این گزارش، نجاتیان مدیر کل دفتر ارتقای سلامت معاونت پرستاری نیز که در نشست تخصصی سازمانهای تنظیم مقررات پرستاری شرکت کرده بود، خواستار ایجاد شبکه جهانی سازمانهای تنظیم مقررات پرستاری برای تبادل تجارب و ارتقای استانداردهای حرفه ای شد.

انتهای پیام/

برگزاری  نشست مدیران ارشد پرستاری و مامائی کشورهای جهان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار