معرفی چهار اثر برتر نخستین جشنواره تئاتر خیابانی سیستان و بلوچستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: چهار اثر برگزیده نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی با نام طلوع با موضوع آسیب‌های اجتماعی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: چهار اثر برگزیده نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی با نام طلوع با موضوع آسیب‌های اجتماعی معرفی شدند.

حسین مسگرانی اظهار داشت: برگزاری نخستین جشنواره استانی نمایش‌های خیابانی با نام طلوع در شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان از ۲۳ تا ۲۹ فروردین با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد.

وی افزود: ۲۲ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید که در مجموع ۱۴ اثر برگزیده و در مدت یک هفته توسط ۱۲۰ هنرمند تئاتری استان اجرا شد.

وی تصریح کرد: پنجشنبه شب در مراسم اختتامیه این جشنواره تئاتر طالع بین به کارگردانی پرویز بهرامی از سراوان و طلافروشی به کارگردانی حکیم داد حسین زاده از سراوان به عنوان آثار اول و دوم برگزیده شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین تئاتر‌های هشکین دار به کارگردانی منوچهر بلیده از نیکشهر و دادگاه در خیابان به کارگردانی سعید بادینی از زاهدان به طور مشترک جایگاه سوم را از آن خود کردند.

مسگرانی خاطرنشان کرد: اجرای تئاتر‌ها در این جشنواره به صورت رقابتی با موضوعات طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، مفاسد اخلاقی اجتماعی، آسیب‌های نوپدید (فضای مجازی)، خشونت و افسردگی توسط هنرمندان بومی در میادین، بوستان‌ها و سرسرا‌های روباز شهرستان‌های زابل، زاهدان، سراوان، ایرانشهر، چابهار و نیکشهر بوده است.

وی هدف از اجرای این نمایش‌ها را ایجاد نشاط، کنترل، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

وی افزود: همچنین از ۶ هنرمند پیشکسوت تئاتر و هشت هنرمند فعال این عرصه در مراسم اختتامیه نخستین تئاتر خیابانی استان  تقدیر شد.

وی برگزاری مراسم عقد ۲ هنرمند تئاتر سیستان و بلوچستان به نام‌های روح الله کیخا شهری و ندا حبیبی را از دیگر برنامه‌های جالب اجرایی در این مراسم عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

نخستین جشنواره تئاتر خیابانی سیستان و بلوچستان

برچسب ها: وزارت ارشاد ، نمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار