شهرستان دلفان به عنوان پایلوت اقتصادی و اجتماعی انتخاب شد

فرماندار دلفان از انتخاب این شهرستان به عنوان پایلوت اقتصادی و اجتماعی و ایجاد دو دفتر تسهیل‌گری استانی و شهرستانی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ جعفر طولابی فرماندار دلفان گفت: شهرستان دلفان به عنوان یکی از ۱۰ شهرستان پایلوت کشور برای اجرای طرح تسهیل‌گری و توسعه اجتماعی انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا بین استانداری لرستان و وزارت کشور تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده و در حال فراهم کردن زیرساخت‌های مربوطه هستیم، افزود: بخشی ازاعتبارات لازم برای کار‌های ابتدایی ابلاغ شده و ساختار اداری و اجرایی این طرح نیز بعد از ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

فرماندار دلفان با اشاره به اینکه یک شرکت مشاور نیز برای اجرای این طرح انتخاب شده است، عنوان کرد: بر اساس کار‌های پژوهشی و مطالعاتی که این شرکت انجام می‌دهد، دستگاه‌های اجرایی دولتی و مؤسسات بزرگ اقتصادی و نیز مجامع بزرگ خیّرین کشور همچون خیّرین مدرسه ساز، مسکن ساز و حوزه سلامت و بهداشت در اجرای این طرح به عنوان دو رکن اصلی فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به مشارکت مردم به عنوان رکن اساسی این طرح، افزود: دو دفتر استانی و شهرستانی این طرح در لرستان ایجاد می‌شود که استاندار لرستان و فرماندار دلفان مسئولیت این دفاتر را به عهده دارند.

طولابی فرماندار دلفان با بیان اینکه این طرح پنج ساله است و در سه فاز کوتاه، میان و بلندمدت اجرا خواهد شد، گفت: باید فرهنگ سازی بیشتری درباره لزوم مشارکت مرم در این طرح از طریق رسانه‌های گروهی صورت گیرد تا مسائل اقتصادی در شهرستان دلفان رونق بگیرند.

وی تصریح کرد: این فرصت می‌تواند در بحث اشتغالزایی و رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم شهرستان دلفان بسیار مؤثر باشد و ظرفیت‌های بالقوه این شهرستان را به ظرفیت‌های بالفعل تبدیل کند؛ پس باید از این فرصت به نحو احسن استفاده شود.

انتهای پیام/م

انتخاب شهرستان دلفان به عنوان پایلوت اقتصادی و اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هوشنگ
۲۳:۴۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدا به داد شهرستان خیلی محروم دلفان برسه. بی کاری . بی پولی در این شهرستان داد میزنه
آخرین اخبار