امضای پیمان خواهرخواندگی شیراز و نانجینگ

پیمان خواهرخواندگی شیراز و نانجینگ چین توسط شهرداران دو شهر در کشور چین امضا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ پیمان خواهرخواندگی شهر‌های شیراز و نانجینگ چین توسط شهرداران دو شهر امضا و زمینه همکاری‌های مشترک در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری میان این دو شهر ایجاد شد.

حیدر اسکندرپور در حاشیه آیین امضای پیمان خواهرخواندگی شهر‌های شیراز و نانجینگ چین افزود: با عقد این پیمان، همکاری‌های دو جانبه دو شهر در سه حوزه علمی- دانشگاهی، گردشگری و فرهنگی آغاز می‌شود.

شهردار شیراز که برای امضای پیمان خواهرخواندگی به چین سفر کرده است، افزود: شیراز و نانجینگ شباهت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف شهری از جمله وجود باغ‌های بزرگ و رویایی، دانشگاه‌های معتبر علمی و ظرفیت‌های جذب و توسعه گردشگری دارند که با عقد این پیمان زمینه انتقال دانش، تجربه و تخصص بین دو شهر فراهم می‌شود.

وی با اشاره به رتبه و اعتبار دانشگاه‌های نانجینگ و شیراز گفت: تبادل هیأت علمی و دانشجو، به ویژه در زمینه مدیریت شهری از برنامه‌های همکاری دو کشور و دو شهر خواهد بود.

اسکندرپور پیشینه ارزشمند تاریخی و وجود جاذبه‌های گردشگری را یکی دیگر از نقاط مشترک شیراز و نانجینگ دانست و بیان کرد: در صدد هستیم با خواهرخواندگی دو شهر، زمینه برای حضور هدفمند و بیش از پیش گردشگرانی از کشور چین در شیراز فراهم شود تا با داشته‌ها و قابلیت‌های این شهر در زمینه فرهنگی، هنری، سرمایه گذاری و ... بیشتر آشنا شوند.

شهردار شیراز به وجود باغ‌های بزرگ و رویایی در شهر نانجینگ اشاره کرد و گفت: به اشتراک گذاشتن تجربه‌های مدیریت شهری شیراز و نانجینگ در زمینه مسایل زیست محیطی و به طور ویژه حفظ بهینه باغ‌ها موضوع دیگری برای همکاری شهرداری دو شهر است.

وی با اشاره به اجرای مدیریت یکپارچه شهری در شهر خواهرخوانده شیراز، افزود: امیدواریم پیمان خواهرخواندگی به توسعه همه جانبه دو شهر کمک و زمینه را برای تحقق مدیریت یکپارچه شهری در شیراز نیز هموار کند.

شهردار نانجینگ نیز پس از امضای پیمان خواهرخواندگی با شیراز گفت: وظیفه خود می‌دانیم شیراز را به مردم نانجینگ، استان جیانگسو و هموطنان خود در تمامی شهر‌های کشور چین معرفی کنیم.

لان شائومین افزود: شیراز و نانجینگ شهر‌های باستانی در ایران و چین هستند که بار‌ها در طول تاریخ پایتخت کشور خود بوده اند و این نشان دهنده جایگاه مهم این دو شهر و قابلیت‌های آنهاست.

شیراز پیش‌تر نیز با شهر چونگ چینگ کشور چین پیمان خواهرخواندگی امضا کرده و اکنون، نانجینگ، ششمین خواهرخوانده این شهر به شمار می‌آید.
انتهای پیام/ر

پیمان خواهرخواندگی شیراز و نانجینگ چین امضا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار