ساخت و ساز‌ها در شهرستان گناوه اصولی مهندسی نیست

معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان گناوه گفت: ساخت و ساز‌ها در شهرستان گناوه براساس اصول فنی و مهندسی شهرسازی نیست.

ساخت و ساز‌ها در شهرستان گناوه اصولی مهندسی نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، حسام منصوری مطلق بعد از ظهر جمعه در نشست با رئیس سازمان نظام مهندسی اظهار داشت: جایگاه سازمان نظام مهندسی در شهرستان گناوه کمرنگ و غیر فعال است.

معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان گناوه گفت: ساخت و ساز‌ها متاسفانه بر اساس اصول فنی و مهندسی شهرسازی انجام نمی‌گیرد که باید در این زمینه تحول اساسی صورت بگیرد.

منصوری مطلق بیان داشت: برای اصول شهرسازی شهرستان گناوه سیستم تعریف نشده و به همین شیوه غلط و نادرست تخلفات متعددی تا کنون در سطح شهر گناوه صورت گرفته است.

وی بر ضرورت تشکیل کارگروه نظارت بر ساخت و ساز‌های شهری در گناوه تاکید کرد و ادامه داد: شورای فنی نظام ساختمان مربوط به کل شهرستان گناوه بوده و نظارت در امر ساخت و ساز ضعف اساسی دارد.

معاون عمرانی فرمانداری شهرستان گناوه اضافه کرد: گشت نظارت ساختمانی و پلیس ساختمان در شهرداری باید تقویت و احیا شود.

منصوری مطلق تصریح کرد: این وضعیت برای شهر گناوه قابل قبول نیست؛ چرا که در ساخت و ساز و مبلمان شهری در شهرستان گناوه متاسفانه همخوانی و هم بادی و یکنواختی در ارتفاع و مسائل فنی در ساختمان‌ها رعایت نشده است.

در ادامه این نشست رئیس سازمان نظام مهندسی شهرستان گناوه اظهار داشت: عدم رعایت اصول شهرسازی توسط شهروندان و دور زدن قانون و مقررات ساخت و ساز از جمله مشکلات اساسی نظام مهندسی گناوه است.

احمدی متذکر شد: شهرداری قوه اجرایی و توان جلوگیری از تخلفات ساختمانی ندارد و تنها به گزارشات متخلفان به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها اکتفا می‌کند.

احمدی عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی شهرستان گناوه ۱۱۰ مهندس ناظر دارد که در زمینه ساخت و ساز‌های شهرستان که طبق و زیر نظر این نمایندگی امر نظارت را برعهده دارند و آماده ارائه‌ی هر گونه خدمات برای بهسازی روند ساخت و ساز‌ها است

انتهای پیام/ م

ساخت و سازها در گناوه براساس اصول فنی و مهندسی شهرسازی نیست

برچسب ها: عربستان ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.