اختصاص ۵۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبرسانی در استان بوشهر

معاون شرکت آبفای استان بوشهر از اختصاص ۵۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبرسانی در استان خبرداد و گفت: تقویت ایستگاه پمپاژ خط آبرسانی کوثر و به‌روز رسانی ایستگاه تصفیه خانه آبرسانی از خیرآباد از اهم پروژه‌ها است.

اختصاص ۵۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبرسانی در استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، مهدی محمدی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد منبع تامین آب آشامیدنی استان بوشهر در دیگر استان‌ها قرار دارد اظهار داشت: بارش کم باران و خشکسالی‌های پی‌در‌پی، این منابع آبی را تحت تاثیر قرار داده به‌گونه‌ای که حجم ذخیره آب سد کوثر و آورد رودخانه‌های تامین آب به شدت کاهش یافته است.

محمدی با اشاره به اینکه آب آشامیدنی استان بوشهر از طریق خطوط طولانی به شبکه آبرسانی منتقل می‌شود خاطر نشان کرد:برای انتقال آب به شبکه آبرسانی استان بوشهر از سد کوثر و رودخانه‌ها بیش از ۷۰۰ کیلومتر خطوط انتقال ایجاد شده است.

وی با تاکید بر مشارکت همگانی در مدیریت مصرف آب برای عبور از بحران و تنش‌آبی گفت: تنها راه مقابله با کم آبی مدیریت مصرف است که این فرهنگ باید در دستور کارهمه مشترکان آب قرار بگیرد.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی آبفای استان بوشهر با تاکید بر کاهش هدر رفت آب افزود: برای کاهش هدررفت آب برنامه ویژه‌ای مدون شده که نوسازی شبکه آبرسانی و تعویض کنتور‌های فرسوده از جمله این پروژه‌ها است.

محمدی از تقویت ایستگاه پمپاژ خط آبرسانی کوثر و به‌روز رسانی ایستگاه تصفیه خانه آبرسانی از خیرآباد خبرداد و بیان کرد: ۵۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبرسانی از جمله تقویت ایستگاه پمپاژ خط آبرسانی کوثر و به‌روز رسانی ایستگاه تصفیه خانه آبرسانی از خیرآباد اختصاص یافته که تحقق این مهم بخشی از مشکلات آب آشامیدنی استان برطرف می‌کند.

وی، با بیان اینکه برای به‌روز رسانی تصفیه خانه آب منطقه خیرآباد ۲۵ میلیارد ریال تخصیص یافته است افزود: تقویت ایستگاه پمپاژ خط آبرسانی کوثر در منطقه شبانکاره مورد توجه است که در این زمینه پروژه‌هایی آغاز شده است.

انتهای پیام/ م

۵۵ میلیارد ریال به اجرای طرح‌های آبرسانی استان بوشهر اختصاص یافت

برچسب ها: بحران آب ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.