مشکل اشتغال جوانان تحصیل‌کرده استان بوشهر برطرف شود

امام جمعه بوشهر با تاکید بر حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان گفت: مشکل اشتغال و رفع بیکاری جوانان تحصیل‌کرده استان بوشهر باید با مدیریت جهادی و تلاش مضاعف مسئولان برطرف شود.

مشکل اشتغال جوانان تحصیل‌کرده استان بوشهر برطرف شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تبریک ماه مبارک رمضان با برشمردن ویژگی‌های این ماه با عظمت بر بهره‌گیری حداکثری از آن تاکید کرد و اظهار داشت: ماه رمضان در جنبه‌های مختلف دارای ویژگی‌های مهمی است که باید از این فرصت بیشترین بهره‌برداری شود.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر مانوس شدن با قرآن کریم تصریح کرد: تمامی مشکلات جوامع اسلامی به سبب دوری از قرآن است و حکمرانی آمریکا در برخی کشور‌های اسلامی به سبب فاصله گرفتن مسلمانان از قرآن است.

امام جمعه بوشهر عامل قتل و عام مردم مظلوم فلسطین به وسیله رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا را فاصله گرفتن مسلمانان از قرآن دانست و تاکید کرد: باید عمل به قرآن در مسیر پیشرفت و توسعه مورد توجه قرار بگیرد.

صفایی بوشهری جرأت یافتن آمریکا برای انتقال سفارت خود در سرزمین‌های اشغالی به بیت‌المقدس را به سبب جدایی مسلمانان از قرآن دانست و خاطرنشان کرد: باید تمامی نهضت‌ها و قیام‌های اسلامی بر اساس آموزه‌های قرآنی باشد که این مهم در انقلاب اسلامی رقم خورد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تاکید بر توجه مسئولان به آموزه‌های قرآنی گفت: باید مسئولان دستگاه‌های اجرایی ایران و سرزمین‌های اسلامی در زمینه‌های سیاست‌گذاری، فرهنگ، اقتصاد، امور اجتماعی، علم و فناوری بر اساس قرآن برنامه‌ریزی و مدیریت کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر به روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف پرداخت و با بیان اینکه مصرف در عرصه چرخه اقتصادی نقش مهم و موثری دارد افزود: نامتوازن بودن مصرف نسبت به تولید مشکلات در جامعه از جمله تورم بوجود می‌آورد.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر پرهیز از اسراف و زیاده‌روی در مصرف خاطرنشان کرد: مردم و مسئولان باید در عرصه مصرف با نگاه اقتصاد مقاومتی با دقت تمام از اسراف دوری کنند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه مدیریت مصرف آب باید مورد توجه همه قرار بگیرد گفت: استانی که با کاهش بارش باران روبه‌رو است برای جلوگیری از بحران باید در مصرف آب کاملا اقتصادی عمل کند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به اینکه اسراف به جامعه و خانواده لطمه وارد می‌کند تصریح کرد: اگر در هر کاری اسراف شود هم جامعه و هم افراد لطمه می‌بینند.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر به گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر بدست رزمندگان پرتوان اسلام خاطر نشان کرد: سوم خرداد در تاریخ ایران اسلامی روز مهم و بزرگی است که با تلاش رزمندگان، سپاه، بسیج، نیرو‌های مسلح رقم خورد که نام و یاد این عزیزان و رشادت و حماسه آنان در تاریخ مقاومت ایران اسلامی ثبت است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر جهادی عمل کردن در برطرف کردن مشکلات اشتغال جوانان افزود: مشکلات اشتغال و رفع بیکاری جوانان باید با تلاش دانش‌بنیان و مدیریت جهادی مسئولان برطرف شود چرا که جوانان تحصیل کرده با فراگیری دوره‌های مهارتی نیازمند حمایت مضاعف مسئولان هستند.

صفایی بوشهری با تاکید بر حمایت مضاعف مسئولان از کارآفرینان به مشکل آب آشامیدنی استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: هر چند در سال‌های اخیر برای رفع مشکل کم‌آبی استان در ایجاد آب‌شیرین‌کن‌ها و ساخت سد‌ها تلاش‌هایی شده، ولی در شرایط کنونی برخی نقاط استان نیاز به تامین آب دارند که در این راستا مشارکت خیران برای آبرسانی به روستا‌هایی که دچار مشکل کم‌آبی ضروری است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر به مشکل گرانی و تورم در جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه برای مهار این مشکل باید همه دست به دست هم بدهند گفت: در برطرف کردن مشکل تورم، گرانی و رکود اگر فعالیتی می‌شود مردم جامعه باید آنرا لمس و احساس کنند.

انتهای پیام/م

مشکل اشتغال استان بوشهر با مدیریت جهادی برطرف شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.