عباسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کشف بیش از 1 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در ماه رمضان 96

یک مقام مسئول از ضبط و معدوم‌سازی یک‌هزار و 467 کیلوگرم فرآورده دامی غیربهداشتی در ایام ماه رمضان سال گذشته در کل کشور خبر داد.

کشف بیش از 1 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در ماه رمضان 96عباس عباسی مدیرکل دفترنظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی  در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از تشدید نظارت‌های بهداشتی در ایام ماه رمضان خبر داد و گفت: طبق روال همه ساله برنامه کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام ماه رمضان توسط سازمان دامپزشکی اجرا می‌شود.

وی افزود: ادارات کل موظفند ستاد استانی و شهرستانی خود را به منظور تدوین دقیق برنامه‌های ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی و به منظور بهره‌گیری کافی با هماهنگی استانداران، فرمانداران، وزارت جهاد و شهرداری‌ها با مطرح کردن موضوع در کارگروه سلامت و امنیت غذایی، برنامه تدارکاتی خود در سطح استان را اجرا کنند.

عباسی تشکیل اکیپ ثابت و سیار در ادارات کل شهرستان، مسیرها و حوزه‌های شهری و نظارت توسط کارکنان  سازمان با یونیفورم خاص در دو شیفت کاری در حوزه های مختلف را از جمله برنامه‌های کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ماه رمضان اعلام کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: در ایام ماه رمضان اماکن مراکز توزیع عرضه خام فرآورده‌های دامی،کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه نگهداری فرآورده خام دامی، رستوران‌ها و کارگاه‌های بسته‌بندی فرآورده‌های دامی و ماشین‌های حمل‌ونقل موادغذایی تحت نظارت ویژه سازمان دامپزشکی هستند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان سال گذشته 1207 اکیپ ثابت و 1238 اکیپ سیار در سطح استان مشغول فعالیت بودند، اظهار کرد: ماه رمضان سال گذشته از صد هزار و 580 مرکز عرضه و فروش، کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی، ماشین‌های حمل‌ونقل و رستوران‌های تحت نظارت سازمان دامپزشکی، بیش از225  هزار نوبت تحت بازرسی قرار گرفتند که در این ایام یک‌هزار و 467 کیلوگرم فرآورده دامی در کل کشور ضبط و غیرقابل مصرف تشخیص داده شد.

انتهای پیام/

تشدید برنامه کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در ماه رمضان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
خدا لعنتشون کنه که تو ماه رمضان هم به مردم روزه دار رحم نمیکنن
آخرین اخبار