نورانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ممنوعیت صادرات پنج محصول کشاورزی به عراق/ ضرورت امضای پروتکل های دوجانبه در تجارت

یک مقام مسئول گفت:عراق صادرات پنج محصول ایرانی همچون سیب زمینی،هندوانه،خربزه،فلفل و کدو را به دلایل نامعلومی ممنوع اعلام کرده است.

رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباه آخرین دلایل ممنوعیت صادرات پنج قلم محصول کشاورزی به عراق اظهار کرد:طی دو ماه گذشته،عراق تعرفه صادرات محصولات کشاورزی را 25 درصد افزایش داده است.

به گفته وی عراق صادرات پنج محصول ایرانی همچون سیب زمینی،هندوانه،خربزه،فلفل و کدو را به دلایل نامعلومی ممنوع اعلام کرده است.

نورانی با بیان ایتکه در طول سال های گذشته،عراق به دلخواه اقدام به افزایش تعرفه و ممنوعیت صادرات محصولات ایرانی  کرده است ،افزود:  صادرکنندگان ایرانی نباید امیدی به بازار عراق داشته باشند.

به گفته وی هم اکنون مراودات تجاری ما با دیگر کشورها یک سویه است و از آن جا که حمایت از صادرات،اشتغالزایی و ارزآوری فراوانی برای کشور در بر دارد؛بنابراین امضای پروتکل های دوجانبه تجارت امری ضروری است.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در پایان گفت: در شرایط کنونی بسیاری از کشورها نیاز مبرم به محصولات ایرانی دارند بنابراین باید با ایجاد زیرساخت های لازم به فکر صادرات محصولات کشاورزی به دیگر کشورها باشیم.

انتهای پیام/ 

امیدی به صادرات محصولات کشاورزی به عراق نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
عالی شد . لااقل قیمت ها به این ترتیب داخل ایران پایین میاید
آخرین اخبار