کاهش ۳۰ درصدی آب انتقالی به استان یزد

مدیر کل مدیریت بحران استان یزد گفت:استان یزد در تیرماه و مرداد ماه با کاهش شدید آب مواجه خواهد شد.

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیر کل مدیریت بحران استان یزد گفت:با توجه به کاهش ۳۰ درصدی آب انتقالی به استان وضعیت به گونه‌ای است که در تیرماه و مرداد ماه با کاهش شدید مواجه خواهیم بود. 

هادی هادی نسب با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان یزد گفت: در مدیریت بحران هم باید سعه صدر داشته باشیم و هم به فکر جان و مال مردم باشیم.

وی گفت: پیش بینی و پیشگیری، آمادگی مقابله، بازسازی و بازتوانی از ارکان مدیریت بحران است ما باید همیشه آمادگی صد درصدی داشته باشیم و نیاز‌ها را رصد کنیم.

وی با اشاره به خسارت‌های وارد شده بر اثر تغییرات جوی و بارندگی‌های اخیر به بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی گفت: باید فرهنگ بیمه در جامعه جدی گرفته شود و گسترش یابد تا در کمترین زمان ممکن بتوانیم خسارت‌ها را جبران کنیم موضوع آموزش به مردم برای رویارویی با حوادث باید جدی گرفته شود تا تلفات بحران کاهش یابد.

هادی نسب اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌هایی که در ۱۷ ساله اخیر در استان وجود داشته است بافت پوشش گیاهی منطقه آسیب دیده است و با کوچکترین بارندگی، سیلاب به راه می‌افتد.

وی ادامه داد: خشکسالی موضوع اول مدیریت بحران استان است شهرستان اردکان نیز در زمینه آب آشامیدنی در بدترین شرایط قرار دارد.

مدیریت مصرف آب مهمترین موضوع در استان است که برای جلوگیری از جیره بندی باید صرفه جویی شود دستگاه‌های اجرایی هم خودشان صرفه جویی کنند و هم به مردم آموزش دهند.

وی گفت: بارندگی‌های اخیر به جاده ها، ابنیه ها، راه‌های روستایی، مزارع و جاده‌های بین مزارع شهرستان اردکان خسارت‌هایی وارد کرده است که در این جلسه مقرر شد میزان خسارت‌ها جمع بندی شده و به دولت انعکاس یابد تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی با تأکید بر شناسایی نیاز‌های شهرستان در زمان بحران گفت: طرح‌ها باید دارای پختگی باشد تا بتوان در سطح کشور ارزیابی کرد و برای دریافت بودجه این طرح‌ها باید کارشناسی شود تا بتوانیم در زمان پیش از بحران آمادگی لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/ی

 مهمترین موضوع در استان یزد مدیریت مصرف آب

برچسب ها: بحران آب ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.