سالم بودن قارچ‌های موجود در بازار

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از سالم بودن قارچ‌های عرضه شده در بازار خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اهواز،  محمد قاسمی زاده، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به تولید سالانه گفت: ۶ واحد ایزوله تولید قارچ در شهرستان های دزفول و شوش فعالیت دارند که این واحدها سالانه ۶ هزار تن قارچ تولید می کنند.

وی با اشاره به صادرات قارچ به کشورهای همسایه افزود: قارچ های تولید شده در این واحدها در بسته های ۲۰۰، ۴۰۰ و ۶۰۰ گرمی عرضه شده و علاوه بر تأمین نیاز استان، به دیگر استان ها و برخی کشورهای همسایه صادر می شوند.

قاسمی  زاده ضمن تاکید بر بازرسی از تولید های قارچ بیان داشت: واحدهای تولید قارچ در استان دائم توسط مراجع بهداشتی مورد بازدید قرار می گیرند  چرا که  رعایت نظم و بهداشت در تولید قارچ یکی از اصول تولید این محصول است چرا که در غیر این صورت محصول از بین خواهد رفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پایان گفت: قارچ های تولید شده در بسته بندی و با تاریخ تولید و انقضای مشخص عرضه می شوند از این رو توصیه می شود افراد از این قارچ ها استفاده کنند چراکه ممکن است قارچ های عرضه شده در فضای باز نیز دچار آلودگی های ثانویه شوند.

انتهای پیام/م

لزوم دقت کردن در خرید قارچ از بازار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.