رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبرداد؛

لزوم کاهش ۴۵ درصدی سزارین در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از لزوم کاهش ۴۵ درصدی سزارین طی امسال در استان خبر داد.

ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ گفت: دومین کمیته ترویج زایمان طبیعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان امسال برگزار شد و از مهمترین اهداف آن می‌توان به پایین آوردن آمار سزارین در سال پیشرو تا سقف ۴۵ درصد و به طبع آن کاهش پرداختی‌های مردم، جلب رضایت مادران و مهم‌تر از همه ترویج زایمان طبیعی بی درد با محوریت تمایل خاص مادر اشاره کرد.

وی افزود: انتظارات وزارت بهداشت و بررسی تمامی جوانب در نظر گرفته شده اند و باید تلاش کنیم تا پایان سال وضعیت موجود را به انتظارات وزارت نزدیک کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم فرهنگ سازی در افزایش زایمان طبیعی و کاهش سزارین‌ها ابراز داشت: اگر تا کنون در حوزه فرهنگ سازی ضعیف عمل شده است به دلیل اشتباهات گذشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: جبران سیاست اشتباه کاهش موالید کشور نیازمند تلاش زیاد در دراز مدت است.

وی عنوان کرد: این فرهنگ سازی باید از سنین نوجوانی آغاز شود تا نتیجه‌ی آن را در سال‌های آینده شاهد باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان  از عوامل انسانی به عنوان عوامل تأثیر گذار در روند رو به رشد برنامه یاد کرد و گفت: نیروی انسانی ما به ویژه پزشکان متخصص در تحقق اهداف این برنامه نقش حیاتی را ایفا می‌کنند.

ساکی ادامه داد: با این وجود فراموش نکنیم که در هیچ شرایطی نباید هویت انسانی فدای آمارسازی شود.

وی تأکید کرد: بیمارستان‌ها باید تلاش بیشتری انجام دهند.

همچنین در ادامه عباس پزشکی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این کمیته گفت: ما باید تا پایان امسال استاندارد‌های لازم را در راستای کاهش زایمان با سزارین مطابق انتظارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان به وجود آوریم.

وی افزود: سیاست کلی برنامه‌ی ترویج زایمان طبیعی مطابق سال گذشته بوده و تغییری در آن به وجود نیامده است.

پزشکی ادامه داد: سیاست وزارت مبنی بر ادامه‌ی روند سیاست سال گذشته می‌باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین گفت: از روسای مراکز درمانی و بیمارستان‌ها انتظار داریم ضمن تلاش بیشتر، بررسی مشکلات و موانع را با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/م

لزوم کاهش  سزارین امسال در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.