شهردار تهران سوگند یاد کرد + متن سوگندنامه

سید محمدعلی افشانی با حضور در جلسه امروز شورای شهر، سوگندنامه خود را قرائت کرد.

شهردار تهران سوگند یاد کرد + متن سوگندنامهبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمدعلی افشانی شهردار منتخب تهران در شصت‌ و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در صحن شورا حضور یافت و سوگندنامه شهردار شدنش را قرائت کرد.

وی پیش از خواندن سوگندنامه شهردار، گفت: با توجه به اینکه 19 نفر از اعضای شورای شهر به من رأی دادند، مسئولیت من بسیار سنگین‌تر شد. مطمئنم آن دو رأی دیگر با من مخالف نبودند، بلکه به شخص دیگری علاقه داشتند، اما از امروز همه ما باید در کنار هم برای ارتقای کیفیت زندگی مردم و رضایت‌مندی شهروندان تلاش کنیم.

شهردار تهران ضمن تشکر از زحمات محمدعلی نجفی شهردار سابق، گفت: نجفی منشأ اقدامات ارزشمندی است که به طور قطع در ادامه کار من تأثیرگذار خواهد بود.

افشانی با اشاره به حماسه 29 اردیبهشت ماه، گفت: مصادف بودن این ایام با 29 اردیبهشت ماه، یادآور حماسه‌ای است که باعث شد سرنوشت شهر تهران به دست کسانی سپرده شود که به لحاظ فکری و عملکردی مورد تأیید مردم بودند؛ باید به مردم نشان دهیم قدردان آن‌ها هستیم.

وی افزود: فراتر از یک سوگند رسمی این است که با خود و خدای خود عهد کنیم که منافع مردم را بر منافع خود، حزب و جناح خود ترجیح دهیم و برای بهبود وضعیت و کیفیت زندگی آنان تلاش کنیم.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین کارهایی که باید انجام دهیم، این است که به عدالت رفتار کنیم، گفت: اصول مدیریتی و عملیاتی من بر 3 اصل حاکمیت قانون، رعایت حقوق انسان‌ها و تعامل منهای تحمیل استوار است.

افشانی افزود: مشکلات شهر تهران بدون تعامل همه ذی‌نفعان برطرف نمی‌شود، بلکه تمام کسانی که ذی‌نفع هستند باید در کنار هم قدم بردارند.

شهردار تهران گفت: بیمار را بیماری از پا در نمی‌آورد، بلکه ناامیدی بیمار را از پا در می‌آورد، با وجود تمام مشکلات، با امید به همکاری و تعامل همه ذی‌نفعان امیدواریم قدم‌های اساسی برای حل مشکلات برداریم‌ و کارنامه قابل قبول برای رضایت هرچه بیشتر مردم ارائه کنیم.

متن سوگندنامه شهردار تهران به شرح ذیل است:

خدا به شما فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به صاحبانشان بازگردانید.

من به عنوان شهردار منتخب شورای پنجم در محضر خداوند سمیع و بشیر، شهروندان گرامی و اعضای شورای شهر سوگند یاد می‌کنم که در اجرای تمامی وظایف محوله‌ همواره خداوند را شاهد و ناظر بر اعمال خویش بدانم و برای انجام هرچه بهتر وظایف خود تمام تلاشم‌ را بکنم.

با انتخاب مدیرانی امین، پاک‌دست و شایسته به اداره امور شهر بپردازم و با بهره‌گیری از خرد جمعی و اصل مشارکت برای میل به اهداف توسعه پایدار شهری شرایط مناسبی را فراهم سازم.

در راستای شفافیت بخشی به امور، پاسخگویی به افکار عمومی و اجرای کامل مصوبات شورا را نصب‌العین قرار دهم.

عدالت در توزیع منابع و فرصت‌ها، رعایت سرفه و صلاح جامعه و مبارزه با فساد و خودکامگی سر لوحه کارهایم خواهد بود.

شهردار تهران سوگند یاد کرد + متن سوگندنامه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار