رئیسی سرحدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برگزاری روز جهانی زنبور عسل در تهران/ایران رتبه سوم جهانی زنبورداری در دنیا را داراست

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران از برگزاری نخستین جشن روز جهانی زنبور عسل با هدف آگاهی رسانی اهمیت زنبور عسل در کشور خبر داد.

برگزاری روز جهانی زنبور عسل در تهران/ایران رتبه سوم جهانی زنبورداری در دنیا را داراستعفت رئیسی سرحدی مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امروز  20 می 2018 نخستین جشن روز جهانی زنبور عسل با هدف آگاهی رسانی اهمیت زنبور عسل و صنعت زنبورداری  در کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت زنبور عسل در حمایت از صنعت زنبورداری و تأثیرات مهم گرده افشانی در توسعه پایدار کشاورزی و تأمین غذا روز جهانی عسل برگزار می‌شود.

رئیسی سرحدی ادامه داد: هم اکنون زنبورداران برای تأمین خوراک زنبور، نیاز به نقدینگی دارند چرا که در این برهه زمانی شهد و گرده‌ای برای تغذیه زنبور عسل در طبیعت نیست و به سبب نقش پر اهمیت زنبورداری در امنیت غذایی انتظار می‌رود، حمایت‌های لازم از این صنعت صورت گیرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران تأکید کرد: با توجه به آنکه ایران رتبه سوم جهانی زنبورداری در دنیا را داراست، اما به دلیل شرایط نامساعد اقلیمی، رتبه 12 جهانی در تولید عسل به ایران اختصاص دارد که به سبب نقش پر اهمیت این صنعت در بیابان زدایی، امنیت غذایی و گرده افشانی انتظار می‌رود حمایت‌های ویژه ای از زنبورداران به عمل آید.

وی در پایان سخنان خود تولید سال گذشته عسل را 81 هزار تُن اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش تکثیر ملکه امکان پیش بینی تولید در سال جاری وجود ندارد.

انتهای پیام/

زنبورداران از کمبود نقدینگی رنج می‌برند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عسل فردوس
۰۴:۰۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
دارنده ی انواع عسل که کاملا طبیعی تهیه شده بهمراه برگه آزمایشگاهی و ساکارز استاندارد، عسل فردوس.
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۶:۰۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
عسل فقط عسل سبلان
من و خانواده ام عاشق عسل هستیم
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۱۶:۰۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
ما در شهرمون کندو عسل داریم اینقدر لذیذ و خوشمزه است
Iran (Islamic Republic of)
خدیجه
۱۶:۰۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
به نظر من ایران رتبه اول باید باشه
آخرین اخبار