اسدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

راه اندازی پایگاه‌های سلامت در مناطق محروم/ حاشیه نشینان تحت پوشش غربالگری‌های روانی قرار می‌گیرند

معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت از غربالگری روانی ساکنان حاشیه شهرها به وسیله مراقبان سلامت خبر داد.

غربالگری ساکنان حاشیه شهرها بوسیله مراقبان سلامتعلی اسدی معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم دفتر سلامت روان وزارت بهداشت غربالگری ساکنان حاشیه شهرها و مناطق محروم است به طوری که این اقدامات هدف اصلی طرح تحول نظام سلامت است.

وی ادامه داد:‌ کارشناسان سلامت روان در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و حاشیه شهرها مستقر هستند؛  این‌گونه مراکز برای اولین بار در طرح تحول نظام سلامت در مناطق محروم و حاشیه شهرها راه‌اندازی شده است و   نیروهای زبده‌ای در این مراکز مشغول به فعالیت هستند.

معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در حاشیه شهرها پایگاه‌های سلامت در راستای غربالگری افراد از نظر اختلالات روحی روانی راه‌اندازی شده است، افزود: در مناطق محروم و حاشیه‌ شهرها اگر مردم به پایگاه‌های سلامت مراجعه کنند مراقبان سلامت با کارشناسان روانشناسی بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده به وسیله وزارت بهداشت غربالگری اختلالات روانی و اعتیاد را روی آنها انجام می‌دهند.

اسدی عنوان کرد: طی انجام مراحل غربالگری ساکنان حاشیه شهرها و مناطق محروم اگر نمره افراد بالای 10 باشد دچار اختلالات روحی روانی بوده و جلسات روانشناسی برای آنها برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: اگر افراد پس از غربالگری هیچ مشکلی از نظر اختلالات روحی و روانی نداشته باشند، به وسیله مراقبان سلامت آموزش‌های لازم را در زمینه پیشگیری از آسیب‌های مختلف می‌بینند.

انتهای پیام/

حاشیه شهرها میزان مراقبان سلامت شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار