برگزاری نشست خبری مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اصحاب رسانه

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: اجرای هفت پروژه فرهنگی هنری در استان از شاخص‌های مهم تفاهم‌نامه فرهنگی هنری با وزیر فرهنگ‌ و ارشاد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه حجت الاسلام رحیم جعفری مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه به دستاوردهای سفر 2 روزه وزیر فرهنگ و ارشاد به استان و امضای تفاهم‌نامه در حوزه فرهنگ و هنر با استانداری کرمانشاه اشاره کرد‌.

وی گفت:‌در این جلسه به پروژه تالار مرکزی شهر کرمانشاه اشاره شده و ساخت هفت پروژه فرهنگی هنری در استان نیز از دیگر شاخص‌های مهم این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای 90 میلیارد تومانی میان استانداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شد که در نوع خود بی نظیر است.

جعفری گفت: از این میزان سهم استان 66 میلیارد و 600 میلیون تومان و سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 23 میلیارد و 110 میلیون تومان است.

وی گفت: از آنجا که بیشتر اعتبارات عمرانی در اختیار استان ها است، تامین بیشتر اعتبارات عمرانی این تفاهم نامه سهم استان شده و سهم وزارت بیشتر در بخش نرم افزاری کار شامل برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری است.

وی افزود: از مجموع اعتبارات این تفاهم نامه، 64 میلیارد تومان عمرانی است که از این میزان 54 میلیارد تومان سهم استان و 10 میلیارد تومان سهم وزارت است.

جعفری گفت: این 10 میلیارد تومان(سهم وزارت) مختص ساخت تالار مرکزی شهر کرمانشاه است، اما تخصیص آن مشروط به تامین زمین تالار توسط استان می باشد.

وی گفت: بسیاری استان های کشور تالار مرکزی داشته یا درحال ساخت آن هستند و متاسفانه در کرمانشاه کلنگ این پروژه هنوز زمین نخورده و با فرصتی که این تفاهم نامه فراهم کرده امیدواریم ساخت تالار مرکزی کرمانشاه زودتر آغاز شود.

وی افزود: از 25 میلیارد و 710 میلیون تومان اعتبارات بخش نرم‌افزاری کار نیز 12 میلیارد و 600 میلیون تومان سهم استان و 13 میلیارد و 110 میلیون تومان سهم وزارت ارشاد است

 

 

انتهای پیام/د

 

 

دستاوردهای سفر 2 روزه وزیر فرهنگ و ارشاد به استان کرمانشاه

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار