رهاسازی ۵۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی در آب بندان های آذربایجان غربی

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از رهاسازی ۵۰ هزار قطعه انواع بچه ماهیان گرمابی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی و آب بندان های استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه: معصوم فصیح  مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت : به منظور استفاده بهینه از منابع ابی و خاکی و بهره برداری دومنظوره از استخرهای ذخیره آب کشاورزی و آب بندان های موجود،  تعداد 50 هزار قطعه انواع ماهیان پرورشی گرمابی که در مرکز شهید کاظمی پلدشت تکثیر و پرورش یافته بودند، بین متقاضیان دارنده استخر ذخیره آب کشاورزی در سطح استان توزیع شد.

وی اظهارکرد: با هدف ترویج فرهنگ تولید و مصرف آبزیان و کمک به افزایش درآمدهای خانوارهای روستایی در راستای تحقق تولید ماهی با هزینه کمتر، انواع ماهیان پرورشی گرمابی شامل آمور، فیتوفاگ، بیگ هد و کپور در استخرهای ذخیره آب کشاورزی و آب بندان های استان  توسط این مدیریت رهاسازی شد.

فصیح تکثیر و پرورش بچه ماهی در مرکز شهید کاظمی پلدشت و رها سازی آنها در منابع آبی استان را بسیار مهم برشمرد و تداوم آن را ضروری دانست و ادامه داد: قبل از توزیع بچه ماهیان نحوه رهاسازی، نگهداری، تغذیه و مدیریت بهداشتی در طول دوره پرورشی به متقاضیان آموزش داده شد.

وی افزود: پیش بینی می شود با اجرای این پروژه ، تعداد 120 استخر ذخیره آب کشاورزی ماهیدار شده و حدود 100 تن  انواع ماهیان کپور تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

انتهای پیام/م

تکثیر و رهاسازی انواع ماهی در منابع آبی آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.