زرافشان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

آغاز ثبت نام کلاس اولی‌ها از اول خرداد/ جزئیات نام‌نویسی برای سال تحصیلی آینده اعلام شد

معاون آموزش متوسطه با اشاره به ضوابط ثبت نام برای سال آینده از شروع فعالیت سنجش نوآموزان از فردا خبر داد.

ثبت نام کلاس اولی‌ها از اول خرداد/ جزئیات نام نویسی برای سال تحصیلی آیندهعلی زرافشان‌ معاون آموزش متوسطه‌ وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره روند ثبت نام برای سال تحصیلی آینده اظهار کرد: از سال گذشته ثبت‌ نام مدارس با توجه به سیاست‌های آموزش و پرورش به استان‌ها واگذار شد و هر منطقه‌ای متناسب با شرایط استان و شهرستان زمان ثبت نام برای سال تحصیلی جدید را مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: تنها موضوعی که در روند ثبت نام برای تمامی استان‌ها مشترک است به کارگیری چارچوب آئین نامه اجرایی مدارس برای ثبت نام است که امسال دو تغییر شامل تعیین وضعیت ثبت نام در پایه هفتم و تغییر در شاخص‌های ثبت نام مدارس شاهد را داشتیم و سایر موارد به استان‌ها تفویض اختیار شده است.

ایجاد سامانه یکپارچه برای ثبت نام کلاس اولی ها

معاون آموزش متوسطه درباره زمان ثبت نام کلاس اولی‌ها گفت: دانش‌آموزان برای ورود به پایه اول ابتدایی باید ابتدا تست سنجش داشته باشند که از اول خرداد این مسئله اجرایی خواهد شد.

زرافشان‌ درباره اجرایی کردن سنجش دانش آموزان کلاس اولی گفت: سامانه‌ای به وسیله آموزش و پرورش استثنایی طراحی شده است که بر اساس آن سامانه سناد‌ و سنجش نوآ‌موزان به صورت یکپارچه در آمده که بر اساس این تغییرات نیازی نیست تا خانواده‌ها برای اجرای طرح سنجش به مدرسه مراجعه کرده و نامه اخذ کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یوسف مزرعه
۲۲:۲۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
عالی است