رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در نشست خبری؛

مردم عراق و سوریه، با الگوگیری از دفاع مقدس توانستند در مقابل تروریسم بایستند

سردار کارگر گفت: مردم عراق و سوریه، با الگوگیری از دفاع مقدس توانستند در مقابل داعش و دیگر گروه‌های وابسته به استکبار بایستند.

مردم عراق و سوریه، با الگوگیری از دفاع مقدس توانستند در مقابل تروریسم بایستندبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی  امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سی و ششمین سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر در نشست خبری که صبح امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت  برای تشریح ویژه برنامه‌های سالگرد حماسه آزادسازی خرمشهر برگزار شد، گفت:همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دفاع مقدس برای ملت ما و دیگر کشورها گنجینه ای عظیم است و برای دیگر کشورها نیز الگو شده است. در جریان عراق و سوریه، مردم این کشورها با الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس توانستند در مقابل داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های وابسته و دست پرورده استکبار بایستند و کشور خود را از چنگال تروریست‌ها نجات بدهند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سی‌وششمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر ادامه داد: عملیات بیت المقدس که باعث آزادی بخش اعظمی از خاک کشور شد با رمز علی بن ابی‌طالب آغاز و بیش از ۵ هزار کیلومتر از کشور آزاد شد و کمر ارتش عراق در این عملیات شکست.

وی با بیان این که بعد این عملیات بود که استکبار جهانی حساب خود روی صدام را عوض کرد و به سمت مطرح کردن موضوع صلح رفت، افزود: در عملیات بیت‌المقدس بیش از ۱۹ هزار نفر از نیروهای دشمن اسیر شدند و نکته این عملیات پای کار آمدن همه از سپاه و ارتش و دولت تا مردم بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید به این موضوع که امام راحل فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد، تصریح کرد: اگر عملیات بیت‌المقدس را ببینید متوجه معنای این جمله می‌شوید.

کارگر با بیان این که یکی از اقدامات برای این حماسه بزرگ‌ نامگذاری روزی در تقویم به نام آزادسازی خرمشهر است، افزود: ما از روز ۲ تا ۴ مراسم داریم که روز اول با نام درس‌ها و عبرت‌ها از حماسه سوم خرداد به تبیین اهداف عملیات بیت‌المقدس و تجلیل از ایثارگران خواهیم پرداخت.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سی‌وششمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر ادامه داد: روز دوم که همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر روز مقاومت، ایثار و پیروزی است به نام پیشکسوتان، شهیدان و ایثارگران نامگذاری شده است که در این روز به موضوع‌های تغییر توازن سیاسی-نظامی به سود ایران، تغییر ماهیت جنگ و نگرانی استکبار جهانی که از دستاوردهای عملیات بیت‌المقدس است خواهیم پرداخت و در روز چهارم که همزمان با سالروز حماسه دزفول و به نام روز مقاومت و پایداری است به موضوع معنویت پشت جبهه‌ها خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: مهم‌ترین برنامه ما در روز پنج‌شنبه که همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر است تحلیل از ایثارگران است که توسط رئیس جمهور انجام می‌شود و از دیگر برنامه‌ها گلباران مزار شهدا و اهتزاز پرچم در مزار شهدا است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درباره برنامه‌م نیروهای مسلح در این روز گفت: برنامه نیروهای مسلح که توسط ارتش جمهوری ایران به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود نثار گل به حرم بنیان‌گذار انقلاب است.

کارگر با بیان این که شعار امسال، ما توانستیم است، ادامه داد: این شعار از سخنان مقام معظم رهبری استخراج شده که فرمودند آمریکا خواست و نتوانست اما ما خواستیم و توانستیم.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سی‌وششمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر درباره سایر برنامه‌ها گفت: در کنار این برنامه‌ها بیش از ۳۰۰ برنامه اصلی و هزاران برنامه در مساجد برگزار خواهد شد؛ رونمایی از بازی استراتژیک فرماندهان و سامانه بازدید مجازی باغ موزه دفاع مقدس و همچنین رونمایی از ۱۰۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این روز است.

وی گفت: امسال همچنین از روز ۳ خرداد پروسه ساخت ۱۰۰ مستند برای شهدای مدافع حرم و ۱۱۰ مستند از فرماندهان شهید دفاع مقدس انجام می‌شود که در هفته دفاع مقدس پخش خواهد شد؛ سازمان صداوسیما همچنین در قالب ۱ هزار و ۷۰۰ دقیقه برنامه تصویری و ۱ هزار و ۹۷۵ برنامه رادیویی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر برنامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار