خدمت کنندگان به زندانیان استان مرکزی خادم افتخاری امام رضا (ع) می‌شوند

مدیرکل ستاد دیه استان مرکزی گفت: مشارکت کنندگان در آزادسازی‌ی زندانیان خادم افتخاری امام رضا (ع) می‌شوند.

حسین بیگی مدیرکل ستاد دیه استان مرکزی در سفر به ساوه  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: براساس هماهنگی با دفتر آستان قدس رضوی در استان مرکزی افرادی که در آزادسازی زندانیان مشارکت داشته باشند به عنوان خادمین افتخاری حرم امام رضا (ع) محسوب می‌شوند و در سفر به مشهد مقدس مفتخر به خدمت به آستان مقدس حضرت رضا (ع) خواهند شد.

بیگی با تاکید بر اینکه ساوه در حوزه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد به عنوان شاخص استان مرکزی به شمار می‌رود، گفت: با مشارکت خیرین و تلاش ستاد دیه شهرستان ساوه هم اکنون آمار زندانیان جرایم غیرعمد در ساوه ۵۰ درصد کاهش یافته است و امیدواریم با مشارکت بیشتر خیرین تعداد محدودی از این زندانیان که در زندان هستند هم آزاد شوند.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۵۵ نفر از محکومین جرایم غیر عمد ساوه به غیر از محکومین نفقه با هزینه‌ای بالغ بر ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آزاد شدند که معادل ۷۰ درصد زندانیان جرایم غیرعمدهستند.

آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ساوه بیشتر از نرم کشوری

مدیرکل ستاد دیه استان مرکزی با بیان اینکه این زندانیان از طریق اختصاص منابع مالی از محل مشارکت خیرین و نیز اخذ رضایت شاکیان آزادسازی شدند اضافه کرد: ساوه در حالی از نرم ۷۰ درصدی در این حوزه برخوردار است که میانگین کشوری مشارکت مالی خیرین و رضایت شاکیان حدود ۴۰ درصد است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۳۱ میلیون تومان در جشن گلریزان ساوه جمع آوری شد وبالغ بر ۸۵۰ میلیون تومان از منابع ستاد دیه برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد پرداخت شد و امسال هم بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان از سوی خیرین ساوجی تعهد شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.