تاکنون هیچ موردی از مسمومیت با قارچ سمی در استان اصفهان وجود نداشته است

مسئول روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان اصفهان گفت: تا کنون هیچ کس در استان اصفهان دچار مسمومیت با قارچ سمی نشده است.

عباس عابدی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت : طبق آخرین آمارها از  اورژانس کشور  تا کنون 721 نفر بر اثر مصرف قارچ سمی مسموم شده‌اند که از این تعداد  هیچ کدام در استان اصفهان نبوده است.

وی افزود: از این تعداد 190 نفر بستری، 523 نفر ترخیص و 9 نفر نیز فوت شدند که بیشتر موارد مربوط به  استان های  کرمانشاه ،لرستان ،زنجان و ایلام بوده است.

مسئول روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: با توجه به فصل بهار و بارندگی‌های اخیر و رشد انواع قارچ‌ها در طبیعت و بروز مسمومیت تعدادی از هموطنان در استان‌های مختلف در اثر مصرف قارچ‌های سمی،  توصیه می‌ شود که مردم در سراسر  کشور و در استان اصفهان  هشدارها جدی بگیرند.

عابدی ادامه داد :  از دست زدن و  خوردن قارچ‌های وحشی و ناآشنا خودداری و تنها از قارچ‌هایی که در فروشگاه‌های معتبر و بسته‌بندی های بهداشتی عرضه می شود استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهداشت فردی را رعایت کرده  و در صورت لمس قارچ دست‌ها را با آب و صابون بشویید و در صورت مشاهده علائم مسمومیت و وجود تهوع و استفراغ و اسهال، آب و مایعات فراوان مصرف کرده و سریعا به نزدیکترین مراکز درمانی مراجعه کنید.

 

انتهای پیام/م

 

مسمومیت قارچی در اصفهان وجود ندارد

برچسب ها: اورژانس ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.