آصفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

امیدواریم اروپاییان بدعهدی آمریکایی‌ها را تکرار نکنند/موضوع موشکی قابل مذاکره نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: اتحادیه اروپا در گذشته به تعهدات خود نسبت به ما عمل نکرده است اما امیدواریم بدعهدی آمریکایی‌ها را تکرار نکنند.

امیدواریم اروپاییان بدعهدی که آمریکایی‌ها انجام دادند را تکرار نکنند/موضوع موشکی قابل مذاکره نیستمحمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تعاملات ایران با چین و روسیه، اظهار کرد: بدون شک آمریکایی‌ها با اعمال فشار بر چین و روسیه تلاش می‌کنند تا این دو کشور تعاملات‌شان را با ما کاهش دهند و مسکو و پکن را در موضوع خروج از برجام همراه خودشان کنند.

وی تصریح کرد: امروزه چیزی که کشورها باید متوجه شوند این است که جمهوری اسلامی ایران توانمندی بسیار بالایی در مسائل مختلف دارد و این توانمندی را به سادگی به دست نیاورده است لذا با عقب‌نشینی برخی کشورها در تعاملات‌شان حاضر نیست خواسته آمریکا را دنبال و دستورات کاخ سفید را اجرا کند.

آصفری با بیان اینکه امیدواریم چین و روسیه از جایگاه خود در شورای امنیت به خوبی استفاده کنند و آمریکا را نسبت به تعهداتش در برجام پایبند کنند، بیان کرد: رفتار آمریکایی‌ها خلاف مصوبه شورای امنیت است چرا که شورای امنیت برجام را تصویب کرده بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم اظهارکرد: امروز بازار بسیار خوب و ارزشمندی از لحاظ منابع تبدیلی در جمهوری اسلامی وجود دارد و امیدواریم چین و روسیه عاقلانه نسبت به این موضوع رفتار کنند و همراه با آمریکایی‌ها حرکت نکنند.

وی ادامه داد: چه کشورهای عضو برجام به این توافق پایبند باشند و چه نباشند ایران حاضر نیست خواسته‌های امریکا را اجرا کند و در موضوع موشکی هرگز مذاکره نخواهد کرد.

آصفری با بیان اینکه تا تکلیف برجام روشن نشده جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه مذاکره‌ای دیگر با آمریکا انجام نخواهد داد، افزود: بی اعتمادی کاخ سفید برای ما اثبات شده و این بار اول‌ نیست که آمریکایی‌ها نسبت به ما بدعهدی کرده‌اند، حتی در گذشته هم شاهد بدعهدی‌ آنها بوده‌ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم بیان کرد: حتی اتحادیه اروپا هم در گذشته و در نشست سعد‌آباد یک بار به تعهدات خود نسبت به ما عمل نکرده است لذا امیدواریم اروپاییان بدعهدی که آمریکایی‌ها انجام دادند را تکرار نکنند.

وی با اشاره به تعاملات خوب ایران با چین و روسیه در زمینه‌های مختلف، اظهار کرد: موضوعات اقتصادی باید به صورت جاده‌ای دو طرفه باشد و این که ما صرفا مصرف کننده باشیم و چین و روسیه فروشنده باشند این را نمی‌توان مراودات اقتصادی دانست.

آصفری ادامه داد: اگر چرخش اقتصادی جاده‌ای دو طرفه‌ای را رعایت کنند مطمئنا مسکو و پکن می‌توانند بازار اقتصادی خوبی برای ما باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در حال حاضر ما نسبت به چین گلایه‌هایی داریم چرا که این کشور برای پرداخت پول نفتی که ما به آنها فروخته‌ایم شروطی گذاشته و تنها حاضر است برخی از اقلام و اجناس را در اختیار ما قرار دهند که امیدواریم این رویه تغییر کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر تغییر موضعی در مسائل چین و روسیه صورت بگیرد به خصوص در بحث مبادلات اقتصادی بدون شک می‌توانند بازار اقتصادی خوبی برای ما باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار