کره جنوبی: رزمایش نظامی مشترک با آمریکا را لغو نمی‌کنیم

کره جنوبی اعلام کرد با وجود اعتراض کره شمالی نسبت به رزمایش نظامی مشترک سئول و واشنگتن، این رزمایش در همان مقیاس سال گذشته برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  اسپوتنیک، با وجود اعتراض کره شمالی نسبت به برگزاری رزمایش نظامی مشترک واشنگتن و سئول، وزارت دفاع کره جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد این کشور به رزمایش نظامی مشترک سالانه خود با آمریکا ادامه خواهد داد.

سخنگوی این وزارتخانه گفت: «موضع ما در قبال برگزاری رزمایش نظامی سالانه که طبیعتا یک اقدام دفاعی است، تغییر نکرده است. ما قصد داریم به این رزمایش ها ادامه دهیم.»

زمانی که از وی پرسش شد آیا به دلیل محکوم شدن این رزمایش از سوی کره شمالی، قصد لغو رزمایش نظامی با آمریکا را دارید یا خیر، او پاسخ منفی داد و گفت این رزمایش با همان مقیاس سال گذشته برگزار خواهد شد.

کره شمالی هفته گذشته به دلیل ادامه رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی، نشست مقامات عالی رتبه دو کره را –که قرار بود روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شود-- به تعویق انداخت. خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرده بود که در پی بهبود روابط دو کره، رزمایش نظامی مشترک سئول و واشنگتن یک اقدام تحریک آمیز محسوب می شود. کره شمالی همچنین هشدار داد که اگر آمریکا همچنان بر خلع سلاح هسته ای یک جانبه پیونگ یانگ تأکید داشته باشد، نشست آتی «کیم جونگ اون» با «دونالد ترامپ» را نیز لغو خواهد کرد.

کره جنوبی هم به تصمیم کره شمالی در به تعویق انداختن نشست مقامات دو کره واکنش نشان داد و این اقدام پیونگ یانگ را تأسف آور توصیف کرد. رئیس جمهور کره جنوبی پیشتر اعلام کرده بود حتی در صورتی که این کشور با کره شمالی وارد مذاکره شود، ارتش سئول باید همه توان خود را برای پیشبرد توانایی های دفاعی برای مقابله با برنامه های هسته ای پیونگ یانگ به کار گیرد.

کیم جونگ اون و مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، ماه گذشته در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره با یکدیگر دیدار کردند و وعده دادند که برای دستیابی به یک توافق صلح در شبه‌جزیره کره تلاش کنند.

روابط میان کره شمالی و کره جنوبی در پی استقبال کیم جونگ اون از حضور ورزشکاران این کشور در بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ و اعزام آنها به کره جنوبی بهبود یافت. به دنبال آن، یک هیئت بلندپایه کره جنوبی وارد کره شمالی شد و با کیم جونگ اون ملاقات کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار