قدردانی معاون وزیر امور خارجه آمریکا از موضع ضد ایرانی عربستان سعودی

معاون وزیر خارجه آمریکا در دیدار با وزیر خارجه عربستان از پشتیبانی ریاض از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای ایران قدردانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد، جان سالیوان، معاون وزیر خارجه آمریکا با عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی دیدار کرد.

معاون وزیر خارجه آمریکا در این دیدار خواهان حل و فصل سریع بحران خلیج فارس (بحران روابط قطر و چهار کشور عربی) شد.

پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای با اشاره به دیدار جان سالیوان، معاون وزیر امور خارجه آمریکا با وزیر امور خارجه عربستان سعودی در حاشیه نشست وزرای امور خارجه کشور‌های عضو گروه ۲۰ در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین از پشتیبانی ریاض از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای ایران قدردانی کرد.

پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا نوشت، سالیوان در این دیدار روابط قوی دوجانبه‌ی آمریکا و عربستان سعودی را ستود و بر پایبندی واشنگتن به تقویت روابط در آینده تاکید کرد.

این پایگاه همچنین اعلام کرد، سالیوان از عادل الجبیر به خاطر پشتیبانی دولت عربستان از تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از برجام و پایبندی و تعهد عربستان سعودی به رویارویی و برخورد با طیف کاملی از تهدید‌هایی که از سوی ایران وجود دارد قدردانی و تشکر کرد. دو طرف طیف گسترده‌ای از مسائل منطقه‌ای و دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.

سالیوان بر تمایل و خواست آمریکا برای حل و فصل مناقشه خلیج فارس تاکید و ابراز امیدواری کرد همه‌ی طرف‌ها به شکلی سازنده به گفتگو بنشینند و تا پیش از نشست آمریکا - شورای همکاری خلیج فارس که در سال جاری میلادی برگزار می‌شود به نتیجه برسند.

انتهای پیام/

دیدار وزیر خارجه عربستان با معاون وزیر خارجه آمریکا

برچسب ها: عربستان ، آمریکا ، برجام ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار