جامعه بین‌المللی مصوبه به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را به عنوان «دولت» باطل کند

روزنامه ملی گازته ترکیه در مقاله‌ای خواستار لغو مصوبه به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به عنوان «دولت» شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عدنان اوکسوز، نویسنده روزنامه ملی گازته ترکیه مقاله‌ای با عنوان «مصوبه به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان دولت باطل شود»، منتشر کرد.

اوکسوز نوشت، پروفسور دکتر عزت اوزگنج کارشناس عالی حقوق کیفری ترکیه اعلام کرد مسئله خاورمیانه، مسئله اعلان قدس به عنوان پایتخت اسرائیل نیست. مسئله اصلی ناشی از این است که دولتی نامشروع به نام «اسرائیل» به رسمیت شناخته شده است. اسرائیل «دولت راهزنی» است که مرز‌های بین المللی آن تعیین نشده و بر اساس اشغال و توسعه طلبی سرزمین‌ها تاسیس شده است. به عبارت صحیح‌تر اسرائیل، پاسگاه خط مقدم آمریکا در منطقه خاورمیانه است.

وی افزود، اسرائیل علیرغم آنکه به عنوان «دولت» به رسمیت شناخته شده است و عضو سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین المللی دیگری است، اما مشروعیت ندارد. مسئله رژیم صهیونیستی با وجود اینکه از سوی کشور‌هایی با جمعیت مسلمان نظیر ترکیه به عنوان «دولت» به رسمیت شناخته شده است، باید به عنوان منبع مشکل‌زا بر اساس اصول حقوق بین‌المللی حل شود. از نظر حقوق بین المللی درباره حل مسئله اسرائیل راه‌های چاره مختلفی وجود دارد. یکی از این راه‌های چاره، ابطال مصوبه به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان «دولت» است.

پروفسور عزت اوزگنج تاکید کرد در شرایطی که سازماندهی راهزنان اشغالگر اراضی مردم فلسطین به عنوان «دولت اسرائیل» به رسمیت شناخته شده است، مناقشه بر سر تعیین محل پایتخت آن مربوط به حقوق داخلی خود است. در نظام حقوق بین المللی اصل و مفهومی به نام تعیین مکان پایتخت وجود ندارد. این مسئله که قدس شرقی پایتخت فلسطین است و یا باید پایتخت فلسطین شود، به معنی پذیرش ادعای قدس غربی به عنوان پایتخت اسرائیل و ادامه به رسمیت شناختن موجودیت «دولت» راهزانان است.

انتهای پیام/

مقاله روزنامه ترکیه‌ای درباره به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
جواد
۱۰:۱۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
ما (ایران) که از اول اسراییلو بعنوان دولت نشتاختیم و سفارتشو به فلسطین دادیم.

شما (ترکیه) هم سفارتشو تعطیل کن و به فلسطین بده و به رسمیت نشناسشون.

این میشه عمل

نه که فقط حرف بزنید.
آخرین اخبار