افزایش قیمت نفت/ طلا ارزان شد

در پی احتمال اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا پس از انتخابات این کشور، بهای طلای سیاه با افزایش همراه بود.

صعود قیمت نفت/ کاهش بهای طلابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال احتمال کاهش سطح تولید نفت ونزوئلا پس از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور و احتمال اعمال تحریم های آمریکا علیه کاراکاس –که یکی از اعضای اوپک است-- بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 17 سنت افزایش (معادل 0.2 درصد) به 79 دلار و 39 سنت در هر بشکه رسید. نفت خام برنت هفته گذشته برای نخستین بار از نوامبر 2014 به 80 دلار رسیده بود.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 23 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد)، 72 دلار و 47 سنت در هر بشکه معامله شد.

مدیر شرکت میتسوبیشی در توکیو اعلام کرد: بازار نفت فشرده شده است و آمریکا هم تحریم هایی را علیه ونزوئلا اعمال خواهد کرد که این موضوع، شرایط را برای این کشور سخت می کند. در نتیجه ما باید شاهد کاهش سطح تولید نفت ونزوئلا هم باشیم. همچنین احتمال کاهش سطح تولیدات نفتی ایران پس از خروج آمریکا از برجام نیز ممکن است بهای طلای سیاه را به بالای 80 دلار در هر بشکه سوق دهد و ما حتی شاهد افزایش بیشتر بهای نفت هم باشیم.

پیروزی «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور سوسیالیست ونزوئلا در روز دوشنبه با محکومیت گسترده کشورهای مختلف همراه بود و آمریکا این انتخابات را دروغین خواند. در نتیجه آمریکا در نظر دارد تحریم های نفتی را علیه ونزوئلا اعمال کند. همچنین نگرانی هایی وجود دارد که احتمال اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران بر صادرات نفت این کشور – که یکی از اعضای اوپک محسوب می شود—اثر بگذارد.

در پی ثبات در ارزش دلار آمریکا، بهای طلا امروز (سه شنبه) با کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 1290.66 دلار رسید. طلا در معاملات پیشین به پایین ترین سطح از 27 دسامبر سال گذشته میلادی رسیده بود.

انتهای پیام/

قیمت نفت و طلا در روز بیست و دوم ماه مه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار