ارتقای روابط هند و ویتنام در قالب همکاری‌های نظامی

هند در سال‌های اخیر در قالب تلاش این کشور برای تقویت صادرات تجهیزات و تسلیحات نظامی، بر میزان روابط خود با ویتنام افزوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هند در سال های اخیر در قالب تلاش این کشور برای تقویت صادرات تجهیزات و تسلیحات نظامی، بر میزان روابط خود با ویتنام افزوده است.

هند در سال 2016 علاوه بر پیشنهاد فروش موشک های کروز مافوق صوت براهموس (BrahMos) و موشک زمین به هوای آکاش (Akash ) به ویتنام، پانصد میلیون دلار نیز برای خرید تجهیزات نظامی به این کشور وام داد.

چند کشتی نیروی دریایی هند از جمله یک ناوچه چندمنظوره و یک ناوچه سبک به منظور شرکت در نخستین تمرین مشترک دریایی دو کشور که روز دوشنبه شروع شد وارد بندر تین سا ( Tien Sa) ویتنام شدند.

مقامات نیروی دریایی هند و همتایان ویتنامی آنها در جریان پنج روز نخست این رزمایش چندین مبادله دوجانبه خواهند داشت و تمرین مشترک نیروهای دریایی دو کشور نیز برای روز آخر این رویداد برنامه ریزی شده است.

بازدید ناوگروه نیروی دریایی هند بخشی از استقرار عملیاتی ناوگان شرقی نیروی دریایی هند در جنوب شرق آسیا و منطقه شمال غرب اقیانوس آرام است.

نیروی دریایی هند در بیانیه ای اعلام کرد «اعزام این ناوگروه با هدف تقویت همکاری های دریایی میان نیروهای دریایی دو کشور، ارتقای پیوندهای مستحکم دوستی میان دو کشور و همچنین کمک به تضمین امنیت و ثبات در منطقه و جهان صورت می گیرد.»

اوایل امسال در ماه ژانویه نیز ارتش های دو کشور نخستین تمرین مشترک خود را در جبال پور در مرکز هند انجام دادند.

هند و ویتنام در سال 2016 و در جریان رسمی سفر نارندرا مودی، نخست وزیر هند روابط خود را به سطح مشارکت جامع راهبردی ارتقا دادند.

انتهای پیام/

افزایش همکاری‌های نظامی هند و ویتنام

برچسب ها: تسلیحات نظامی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار