مرگ پناهنده روهینگیایی در گینه‌نو

دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل به مرگ یک پناهنده روهینگیایی در پاپوآ گینه‌نو واکنش نشان داد.

مرگ پناهنده روهینگیایی در گینه نوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گاردین، نهاد حقوق بشری ملل متحد در واکنش به مرگ یک پناهنده روهینگیایی در پاپوآ گینه نو بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است:

«کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل مراتب تاسف عمیق خود را از مرگ یک پناهجوی روهینگیایی در جزیره منوس پاپوآ گینه نو که امروز اتفاق افتاد اعلام می‌دارد. این حادثه غمبار برای یک پناهجو که تحت برنامه جذب مهاجر استرالیا رخ داده بار دیگر ضرورت ارایه راه‌حلی فوری و مناسب را نشان می‌دهد.

درخواست این کمیساریا از دولت استرالیا اتخاذ تصمیمی فوری برای ارایه راه حل و کمک به پناهندگان و نیز ممانعت از آسیب و فاجعه‌ای دیگر است. پناهندگان و پناهجویان در نارو و پاپوآ گینه نو شدیدا نیازمند حمایت جامع و قوی هستند. مقامات این دو کشور فاقد ابزار و زیرساخت‌های لازم برای پرداختن به این نیازهای فزاینده هستند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به دریافت اطلاعات از دو کشور استرالیا و پاپوآ گینه نو ادامه می‌دهد».

معاون منطقه‌ای این کمیساریا در کانبرا پایتخت استرالیا نیز گفت: «با گذشت سال‌های متمادی و کاهش یا از بین رفتن خدمات ضروری، وضعیت بحرانی کنونی پناهندگان نیازمند رو به بدتر شدن است. مسئولیت استرالیا در قبال کسانی که به برنامه جذب مهاجر این کشور روی آورده‌اند به قوت خود باقی است. امروز ما به خانواده این فرد تسلیت می‌گوییم. »

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار