کاهش فوتی های ناشی از حوادث کار در کرمان

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان از کاهش ۶۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث حین کار در کرمان طی یکسال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،دادخدا سالاری ،دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان ،در تشریح عملکرد تعدادی از کارگروه‌های دادسرای عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان گفت:در حال حاضر ۱۰ کارگروه فعال در دادستانی کرمان امر صیانت از حقوق عامه وحفظ حقوق شهروندی وبیت المال را با جدیت دنبال می‌کنند.

وی افزود:طی یک سال گذشته بالغ بر ۴۲۱ مورد بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی انجام شده است و در این رابطه تعداد کارگاه‌های اعلام نقص شده ۳۲۶ مورد، تعدادکارگاه‌های پرخطر شناسایی شده ۲۴۹ مورد وتعداد کارگاه‌های رفع تعطیل شده ۱۱ مورد گزارش شده است.

این مقام قضائی اعلام کرد:پیشگیری از وقوع فوت‌های ناشی از سقوط از ارتفاع در کارگاه‌های ساختمانی مورد تاکید کارگروه پیشگیری از حوادث حین کار است.

سالاری افزود:خوشبختانه از سال ۹۳ که کارگروه پیشگیری از حوادث حین کار در دادستانی کرمان تشکیل شده است روند آمار کشته‌های حین کار به شدت کاهش یافته است.

وی افزایش ایمنی کارگاه‌ها به مفهوم مندرج در قانون کار و همچنین معاضدت با اداره کار، رفاه و تعاون اجتماعی برای اجرای صحیح موازین مندرج در قانون کار واعمال نظارت کاربردی را از مهمترین اهداف این کارگروه بر شمرد.

انتهای پیام/ی

میزان فوتی‌های ناشی از حوادث حین کار ۶۰ درصد در کرمان کاهش یافته است

برچسب ها: وازرت کار ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار