انتشار و ارسال دستورالعمل آمادگی برای شرایط اضطراری برای تمامی شهروندان سوئد+ عکس

دولت سوئد دستورالعملی را منتشر کرده است که در آن، اطلاعات مربوط به آمادگی شهروندان برای مقابله با انواع بحران‌ها بیان شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه تایم، با این‌که سوئد بیش از دویست سال است که با هیچ کشوری وارد جنگ نشده است، دولت این کشور دستورالعملی مربوط به دوران جنگ جهانی دوم را به روز رسانی و منتشر کرده است. این دستورالعمل، به شهروندان سوئد آموزش‌های لازم در صورت بروز جنگ احتمالی را می‌دهد.

در این دستورالعمل 20 صفحه‌ای جدید که «در صورت بروز بحران و یا وقوع جنگ» نام گرفته است، راهکارهای مقابله با بحران‌های مختلف، از حملات سایبری و تروریستی گرفته تا تغییرات اقلیمی، قحطی و حتی اخبار جعلی آمده است.

در نسخه انگلیسی این دستورالعمل آمده است: «اگر زندگی روزمره‌تان به شدت دچار مشکل شود، چه خواهید کرد؟»

از آنجا که هنگام بحران‌های احتمالی، ممکن است منابع لازم برای زندگی کمیاب شود، در این دستورالعمل به شهروندان توصیه شده است آب معدنی، دستمال مرطوب، غذای کنسرو و مانند آن را تهیه و انبار کنند. همچنین در این دستورالعمل درباره چگونگی پیدا کردن پناهگاه هنگام بمباران، چگونگی زندگی بدون دسترسی به خودپرداز بانک‌ها، اینترنت و تلفن همراه و نیز چگونگی تشخیص اخبار جعلی اطلاعاتی بیان شده است.

در این دستورالعمل آمده است: «با این‌که سوئد از بسیاری از دیگر کشورها امن تر است، همچنان مسائلی امنیت و استقلال ما را تهدید می‌کند. اگر آمادگی داشته باشید، به توانایی کشور برای رسیدگی به بحرانی بزرگ کمک خواهید کرد.»

این دستورالعمل‌های مصور روز دوشنبه برای نخستین بار پس از سال 1961 در اختیار عموم قرار گرفته است. تصاویر این بروشور در فضای مجازی منتشر شده است و در حال ارسال به تمام 4.8 میلیون خانواده ساکن در سوئد است. بر اساس گزارش گاردین، این دستورالعمل آخرین بار در دوران جنگ سرد برای مقامات دولتی سوئد به روز رسانی شده بود.

با این‌که در این بروشور جدید نامی از طرف‌های احتمالی جنگ‌ها به میان نیامده است، انتشار آن در حالی است که در پی الحاق کریمه به روسیه، نگرانی‌هایی در اروپا پدید آمده است. سوئد، مسکو را به نقض حریم هوایی و دریایی خود متهم کرده است. با این حال، مسکو این ادعاها را تلاش برای گسترش روس‌هراسی می‌داند.

سوئد پس از سال‌ها کاهش در بودجه نظامی خود، در سال 2016 تصمیم گرفت هزینه‌های دفاعی خود را افزایش دهد. این کشور همچنین در سال گذشته قانون خدمت سربازی را بار دیگر به اجرا گذاشت و افزایش قدرت روسیه را بهانه آن دانست. این کشور قصد دارد به عضویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درآید.

در این بروشور آمده است در صورت وقوع «شرایط اضطراری شدید» باید همه انتظار داشته باشند برای «دفاع یک‌پارچه از سوئد» فراخوانده شوند.

ارسال دستورالعمل آمادگی برای شرایط اضطراری برای تمامی شهروندان سوئد

در این متن آمده است: «اگر سوئد مورد حمله کشور دیگری قرار گیرد، هرگز تسلیم نخواهیم شد. تمامی گزارش‌هایی که نشان دهد مقاومت ما پایان خواهد گرفت، دروغ و جعلی خواهند بود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار