به مناسبت ایام ولایت‌عهدی ثامن‌الحجج (ع):

رونمایی از سکه نقره ولایت‌عهدی امام رضا (ع) در موزه آستان قدس رضوی

به مناسبت ایام ولایت‌عهدی ثامن‌الحجج (ع) از سکه نقره ولایت‌عهدی امام رضا (ع) فردا در موزه آستان قدس رضوی رونمایی می شود.

از سکه نقره ولایت‌عهدی امام رضا (ع) در موزه آستان قدس رضوی رونمایی می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛  مسئول گنجینۀ تمبر، اسکناس و سکۀ سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت:  سکه‌ای که در حال حاضر به این گنجینه اهدا شده، درهم نقره است که در دوره عباسیان به سال 202 هجری قمری در شهر فارس ضرب شده و توسط آقای «امین رضایی»، ایرانی مقیم انگلیس، به گنجینه سکه آستان قدس اهدا شده است.
 
محمدحسین یزدی‌نژاد افزود: در دایره وسط روی سکه، عبارت «لااله الاالله وحده لا شریک له المشرق»، در حاشیه آن، عبارت «بسم الله ضرب هذالدرهم بفارس سنه اثنین ومائتین» و در وسط پشت سکه، عبارت «لله محمد رسول‌الله المأمون خلیفه الله مما امر به الأمیرالرضا، ولی عهد المسلمین علی بن موسی بن علی بن ابیطالب ذوالریاستین» حک شده است.

وی گفت: همچنین در حاشیه بیرونی روی سکه، عبارت «لله الأمر من قبل و من بعد و یومئذ یفرح المومنون بنصرالله» و حاشیه بیرونی پشت سکه، عبارت «محمد رسول الله ارسله بالهدی و دین الحق ولیظهره علی الدین و لو کره المشرکون» درج گردیده است.

مسئول گنجینه تمبر، سکه و اسکناس آستان قدس رضوی با بیان اینکه تاکنون سکه‌های مختلفی از دوران ولایت‌عهدی علی‌بن موسی‌الرضا (ع) که طی سال‌های 202 تا 204 هجری قمری در شهر‌های اصفهان، سمرقند و محمدیه ضرب گردیده، در این گنجینه در معرض نمایش بوده است، افزود: گنجینه سکه آستان قدس رضوی در نظر دارد به مناسبت ایام ولایت عهدی امام رضا (ع) از این سکۀ اهدایی ضرب شهر فارس رونمایی نموده و آن را در کنار دیگر سکه‌های ولایت‌عهدی موجود در این گنجینه، در معرض نمایش علاقمندان قرار دهد.
 
انتهای پیام//ا.س
 

اهدای سکه ارزشمند دوران ولایت‌عهدی علی‌بن موسی‌الرضا (ع) 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.