بهره گیری از کارآفرینان در حوزه استانداردسازی واحدهای تولیدی همدان

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: واحدهای تولیدی استان که مشمول استاندارد اجباری هستند، موظف به استخدام و بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص است

بهره گیری از کارآفرینان در حوزه استانداردسازی واحدهای تولیدی همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد مددی، مدیر کل استاندارد استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی استان که مشمول استاندارد اجباری هستند، موظف به استخدام و بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص در واحد کنترل کیفیت مجموعه خود است، افزود:  عمده ترین  وظیفه سازمان ملی استاندارد ایران توجه و نظارت بر کیفیت تولید محصول و خدمات در کشوراست.

وی ادامه داد: این وظیفه مهم  مطابق با قانون از طریق افراد متخصص مستقر در واحدها، تحت عنوان مدیرکنترل کیفیت انجام می شود.
مددی با اشاره به اینکه مدیران کنترل کیفیت نقش مهم و موثری در تولید کالای با کیفیت و استاندارد ایفا می کنند، اظهار داشت: وظیفه مدیر کنترل کیفیت نظارت بر روند تولید و بررسی محصولات و فرآیندهای صنعتی برای مطابق بودن با استاندارد های ملی است.

وی به ظرفیت‌های موجود کارآفرینی در حوزه استانداردسازی اشاره کرد ویادآور شد:  هر یک از واحدهای تولیدی استان که فرآورده های آنها مشمول استاندارد اجباری هستند و یا اقدام به دریافت استاندارد اختیاری یا تشویقی می‌کنند، برای هر شیفت کاری خود ملزم به  بکارگیری یک نفر مدیر کنترل کیفیت که تجربه و رشته تحصیلی مرتبط با صنعت مورد نظر را داشته باشد، در واحد کنترل کیفیت مجموعه خود می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های متناسب با حوزه‌های صنعتی فعال در استان، به عنوان یکی از ضروریات  دریافت نشان استاندارد تعریف شده که می‌تواند علاوه بر افزایش سطح کیفی تولیدات داخلی، موجب اشتغال و به‌کارگیری نیروهای جوان و تحصیلکرده دانشگاهی در رشته‌های مختلف شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: بیش از 300 نفر مدیر کنترل کیفیت معتبر در واحدهای تولیدی و خدماتی فعال و دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد دراستان فعالیت می کنند.

وی در ادامه به برون‌ سپاری وظایف تصدی ‌گری سازمان استاندارد بر اساس اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون ۲۱ آزمایشگاه همکار استاندارد با اشتغال 80 نفر با تخصص های متفاوت، در زمینه های مختلف صنایع ساختمانی، غذایی و کشاورزی، برق و الکترونیک، صنایع شیمیایی، مکانیک و فلزشناسی، اوزان و مقیاسها و آزمون هیدرواستاتیک مخازن  CNG خودرو در استان همدان فعالیت دارند که توان و پتانسیل انجام آزمون کالاها را بر اساس استانداردهای ملی مربوطه دارند که این  موضوع بخشی از وظایف استاندارد محسوب می شوند.

مددی  فعالیت چهار مرکز آموزشی را نمونه دیگری از برون سپاری اعلام کردوافزود: این مراکز با ارائه  خدمات آموزشی به مدیران کنترل کیفیت و مدیران فنی مراکز خدماتی در حال فعالیت هستند که  در این مراکز آموزشی 12 نفر اشتغالزایی شده اند.


انتهای پیام/ج

واحدهای تولیدی از کارآفرینان خود بهره مند شوند

برچسب ها: استاندارد ، کارآفرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.