به همت سازمان بسیج شهرداری تهران صورت می گیرد؛

برپایی سفره افطاری ساده خیابانی در ۳۳ نقطه شهر تهران

همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) و با استفاده از کمک‌های مردمی در ۳۳ نقطه از سطح شهر تهران، سفره افطاری ساده خیابانی برپا می‌شود.

برپایی سفره افطاری ساده خیابانی در ۳۳ نقطه شهر تهران برپا می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان بسیج شهرداری تهران به منظور ترویج فرهنگ افطاری ساده و اطعام به صورت همگانی و عمومی و با استفاده از کمک های مردمی و پتانسیل خیرین محلی اقدام به برپایی سفره افطاری ساده خیابانی خواهد کرد.

مهدی بابایی مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: در این ضیافت افطاری ساده که به همت بسیجیان حوزه ها و پایگاههای شهرداری تهران برگزار می شود، بیش از 33 هزار نفر از شهروندان در 33 نقطه از سطح شهر تهران مورد پذیرایی قرار خواهند گرفت.

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران با بیان آن که چند سالی است سنت افطاری ساده در مکان های عمومی به عنوان یک نماد اسلامی و فراگیر رواج یافته است اظهار داشت: افطاری ساده، سرشار از نیت های خالص، به دور از خود نمایی، اسراف و تجمل گرایی است، و افرادی که در لحظه افطار، به هر دلیل از منزل و سفره دور هستند، از این سفره های توام با برادری و سخاوت، بهره مند می شوند.

بابایی اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز طی سال های گذشته بر ترویج و توسعه فرهنگ افطاری ساده و رایگان و کاهش تشریفات افطار در سطح کوچه‌ها، خیابان ها و در حسینیه‌ها تاکید داشتند. تاکید حضرت آقا بر برپایی افطاری‌های ساده که واقعاً یک موضوع چشم نواز و لذت بخش در سطح عمومی است، برای رسیدن به اصل عبادت و چشم پوشی از فرعیاتی نظیر تجملات و چشم و هم چشمی‌ها است.

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران تصریح کرد: یک افطاری ساده‌ به شکلی همگانی در خیابان‌ها و معابر عمومی، جمعی از مومنین را دور یکدیگر جمع می‌کند و با یکدیگر انس می‌دهد و زمینه‌ حل بسیاری از مشکلات در همین جمع‌های ساده فراهم می‌شود. این حرکت می‌تواند منشاء خیر شود و خداوند متعال جمع‌های ایمانی را دوست دارد و به آن برکت می‌دهد.

انتهای پیام/

 

افطاری ساده در 33 نقطه شهر تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار