خرمشاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اظهارات پمپئو حاکی از تلاش برای تغییر رژیم در ایران است/ دولت با اراده قوی در مقابل گستاخی‌های آمریکا بایستد

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی گفت: اظهارات پمپئو نشان می‌دهد، هیات حاکمه در کاخ سفید بحث تغییر رژیم در مورد ایران را از حالت ایده به دستور العمل تبدیل کرده است.

تغییر رژیممحمد باقر خرمشاد دبیر شورای راهبردی روابط خارجی در گفت وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اظهارات روز گذشته وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا و اتهام زنی‌های دروغین علیه ایران، اظهار کرد: صحبت‌های مایک پمپئو نشان می‌دهد آنچه پیش از این در محافل تحلیلی و اتاق‌های فکر مطرح شده بود مبنی بر اینکه تیم تندوری کاخ سفید به دنبال تغییر رژیم در ایران است به واقعیت نزدیک می‌شود.

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی بیان کرد: مثلث شکل گرفته شامل وزیر خارجه‌ای با سابقه ریاست سازمان سیا، خانمی که در شرایط کنونی پست ریاست سیا را بر عهده گرفته و در نهایت جان بولتون، از تندروترین افراد بین جمهوری خواهان، همه در یک راستا حرکت می‌کنند، که با قرار گرفتن ترامپ در راس این هرم اضلاع آن حالت عملیاتی به خود گرفته است.

وی ادامه داد: این تحولات نشان می‌دهد هیات حاکمه در کاخ سفید بحث تغییر رژیم در مورد ایران را از حالت ایده به دستور العمل تبدیل کرده و شکل جدی تری را به خود گرفته‌ است.

خرمشاد افزود: اظهارات وزیر خارجه واشنگتن تاییدی بر این مدعاست که تیم کنونی در راس هیات حاکمه آمریکا همه گزینه‌های قبلی را کنار گذاشته اند و مصمم هستند فاز اول و دوم بحث تغییر رژیم در ایران را کلید بزنند.

وی اضافه کرد: اظهارات پمپئو نشان دهنده زمینه سازی برای اقداماتی بعدی واشنگتن در رابطه با تهران است، به طوری که نمودی از آغاز دوره‌ای طوفانی در رابطه بین ایران و آمریکاست، به همین دلیل باید صحبت‌های روز گذشته وزیر خارجه آمریکا را غیر منطقی و خارج از عرف دیپلماتیک دانست.

دبیر شورای راهبردی افزود: وزیر خارجه آمریکا به دنبال فراهم کردن زمینه‌ای برای اظهارات تند بعدی است و خود این امر نشان می‌دهد که خروج از برجام در واقع بخشی از یک برنامه گسترده تری است که تیم ترامپ در نظر دارد.

وی تاکید کرد: در برابر چنین نگاهی جمهوری اسلامی ایران باید متناسب با این امر سیاستگذاری کند، زیرا این موضع گیری‌ها نشان می‌دهد دشمنی چهل ساله که بین ایران و آمریکا در عرصه‌های مختلف تداوم داشته الان به مرحله‌ای رسیده که اراده‌ها نقش تعین کننده‌ای دارند.

خرمشاد گفت: اراده تیم مقابل بر این است که در یک پروژه گسترده تغییر رژیم و فروپاشی سازی، اهداف خود را دنبال کند و در جنگ اراده‌ها غلبه کند، در حالیکه برای مقابله با این روند لازم است دولت، ملت و مسئولان با برنامه و اراده قوی در برابر این زیاده خواهی و گستاخی بایستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
از سال 57 تا کنون عدو سبب خیر شده است و ملت هوشمند ما تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده، اکنون نیز با توجه به افتضاحاتی که ترامپ و کلینتون در هنگام انتخابات ببار آوردند و اعتراف کردند که داعش را بوجود آورده اند و سخیف بودن شخصیت ترامپ و تیم شرارتی که برای خود برگزیده، سیاستمداران کارکشته ایران خواهند توانست بین کاخ سیاه و اروپا شکاف بوجود آورند و تهدید کنونی را تبدیل به فرصت جهشی برای ایران کنند.
آخرین اخبار