سنددار کردن رقبات وقفی در کشور کمتر از ۳ سال

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت :همه رقبات وقفی کشور تا ۳ سال آینده سنددار شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت‌الاسلام محمدمهدی حاتمی معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز در جلسه کارگروه مشترک بین سازمان اوقاف و امورخیریه مازندران گفت: امسال دو برابر سال گذشته طرح سنددار کردن رقبات وقفی کشور در دستور کار این سازمان است.

حجت‌الاسلام محمدمهدی حاتمی با اشاره به اینکه طی سه سال باید همه موقوفات کشور سنددار شوند، افزود: تلاش‌های زیادی باید در این ارتباط انجام شود به همین دلیل کارگروه‌های استانی را فعال کردیم.

وی با بیان اینکه  پارسال در کشور بیش از ۱۰۰ هزار رقبه سنددار شده است، گفت: درمازندران ۱۸ هزار مورد و نزدیک به ۲۰ درصد رقبات سنددار شده است.

حسین صعیدزرندی معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز با بیان اینکه با انقلاب اسلامی دوران موقوفه ستیزی به اتمام رسیده است، افزود: سازمان ثبت به عنوان دستگاهی که تثبیت مالکیت می‌کند در کنار اوقاف است.

وی از عملکرد بسیار مناسب مدیران ثبت در مازندران خبر داد و افزود: مباحث وقفی یکی از نیاز‌های اساسی است و برای نگهداری اموال وقفی باید تلاش‌های مناسبی انجام شود و تلاش‌های مضاعف انجام شود.

وی با اعلام اینکه اقدامات به زمین مانده زیاد داریم، گفت: متناسب با نیاز کشور برنامه‌ریزی انجام می‌شود، ولی باید تلاش‌ها مضاعف انجام شود.

صعیدزرندی با اشاره به اینکه مازندران با وجود تلاش‌های انجام شده در حوزه اجرایی برای سنددار کردن مشکل داریم، افزود: در کشور پیشتاز هستیم، ولی نسبت به برنامه عقب ماندگی‌های زیادی داریم.

انتهای پیام /ر

سنددار کردن رقبات وقفی در کشور

برچسب ها: سازمان اوقاف ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار