اعلام آمادگی دانشگاه فردوسی در زمینه تولید محصول با ارزش افزوده گوگرد

مدیر عامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از همکاری دانشگاه فردوسی مشهد با این مجتمع گازی در زمینه ایجاد هاب گوگردی در منطقه سرخس و تولید محصولات با ارزش افزوده از گوگرد خبرداد.

اعلام آمادگی دانشگاه فردوسی در زمینه تولید محصول با ارزش افزوده گوگردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سید مجید منبتی در جلسه مشترک مدیران و کارشناسان این مجتمع با رییس و معاونین دانشگاه فردوسی مشهد افزود: یکی از مباحث مهم و حائز اهمیت که باید دنبال شود بحث ثروت آفرینی با ایجاد ارزش افزوده بالاتر از محصولات گوگردی و توسعه کارآفرینی در منطقه است.

وی تاکید کرد: این مجتمع به عنوان بزرگترین تولیدکننده گوگرد در ایران بطور متوسط روزانه دو هزار تن محصولات گوگردی شامل گوگرد بنتونیت، کلوخه، دانه بندی و مذاب تولید می‌کند.

مدیر عامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژادگفت: در آینده نزدیک جهت ارزش آفرینی محصولات تولیدی پالایشگاه در نظر داریم از تکنولوژی روز با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه گذاران داخلی استفاده نماییم و در این راستا پژوهشکده گوگرد در منطقه عملیاتی خانگیران راه اندازی گردیده است.

منبتی تصریح کرد: با توجه به مزیت‌های رقابتی منطقه از جمله دسترسی به مرز و شبکه حمل ریلی تا دریای آزاد، شهرستان سرخس به عنوان قطب گوگردی انتخاب و پارک علم و فناوری گوگرد تاسیس می‌گردد.

وی گفت: ایجاد فرصت‌های لازم برای انجام تحقیقات در حوزه محصولات با ارزش افزوده بالاتر شامل ارائه گوگرد رایگان ویژه مصارف آزمایشگاهی و تحقیقاتی و همچنین استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه گذاران برای انجام تحقیقات به منظور ثروت آفرینی از محصول گوگرد پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد از مصوبات این جلسه همکاری بود.

محمد کافی رییس دانشگاه فردوسی مشهددر ادامه این جلسه از آمادگی این دانشگاه در خصوص تشکیل هسته پژوهشی گوگرد در پژوهشگاه نفت و گاز مستقر در این دانشگاه خبرداد و گفت: برای تعامل هر چه بیشتر در زمینه  پروژه‌های  مرتبط با ارزش آفرینی گوگرد، در آینده نزدیک با مجتمع پالایش گاز شهید هاشمی نژاد همکاری و تعامل خواهیم داشت.

انتهای پیام// م. ه.
 

همکاری دانشگاه فردوسی با پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در زمینه محصول گوگرد

برچسب ها: دانشگاه ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.