محکوم شدن یک داعشی بلژیکی به اعدام در عراق

دستگاه قضایی عراق امروز سه‌شنبه یک تروریست بلژیکی را به جرم همکاری با گروه تروریستی داعش به اعدام محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دستگاه قضایی عراق یک تروریست بلژیکی را به جرم همکاری با گروه تروریستی داعش به اعدام محکوم کرد.

این بلژیکی که «طارق جدعون» نام دارد در چند فیلم ویدئویی بلژیک و فرانسه را به حملات تروریستی تهدید کرده بود روز سه‌شنبه در دادگاهی در عراق به مجازات اعدام با چوبه دار محکوم شد.

این افراط‌گرای بلژیکی مراکشی‌تبار در سال 2014 با نام جنگی ابو حمزه البلژیکی به گروه تروریستی داعش ملحق شده بود. طارق جدعون در اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده خود در دادگاه کیفری مرکزی بغداد که دهم ماه مه برگزار شد، بر بیگناهی خود تاکید و ادعا کرد که گمراه شده است؛ اما این مظنون در جلسه دادگاه روز سه‌شنبه خود در بغداد از خود دفاع نکرد.

قاضی دادگاه ابتدا فهرست اتهامات وارده بر ضد وی را قرائت کرد که مهمترین آن‌ها عضویت در گروه تروریستی داعش به عنوان جنگجو و ورود غیرقانونی به خاک عراق بود. آنگاه قاضی از وی خواست در صورتی که حرفی برای دفاع از خود دارد، بیان کند، اما مظنون پاسخ منفی داد.

در ادامه جلسه دادگاه، قاضی با استناد به ماده چهارم قانون ضدتروریستی عراق، حکم اعدام با چوبه‌دار را بر ضد این افراط‌گرای بلژیکی صادر کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: داعش ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار