دور دنیا با نوآوران؛

از طراحی اتو‌های خارق العاده تا ساخت گلدانی که گوشی شما را شارژ می‌کند

محققان در کشور‌های مختلف موفق به تولید اختراعات جدید شده‌اند که برای کمک به جوامع بشری تولید شدند.

ابر و باد و  آب در کارند تا وسایل شما کار کنندبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پز‌شكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات روزمره دانشمندان در سراسر جهان سبب آسان شدن زندگی افراد می‌شود؛ این اختراعات با دانش جدید و در راستای کمک به زندگی هر یک از شهروندان تولید شده‌اند که در این بسته خبری به معرفی این اختراعات جدید می‌پردازد.

توربین‌های بادی در دسترس برای تولید برق

یکی از مشکلاتی که اغلب طبیعت‌گردان و یا افرادی که در معادن کارمی‌کنند دارند، دسترسی نداشتن به پریزهای برق برای شارژ کردن تلفن همراه  یا وسایل برقی است؛ اما امروز محققان توربینی را اختراع کرده‌اند که از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند خورشید و باد برای تولید برق استفاده می‌کنند ؛ این توربین‌ها در اندازه‌هایی مختلف تولید شده‌اند و این قابلیت را دارند که تا 2500 وات برق را تولید کنند.


بیشتر بخوانید: از طراحی سریع‌ترین هواپیمای جهان تا تحقق رویای دیرینه انسان


دستگاهی که به شما کمک می‌کند تا بهتر ورزش کنید

یکی از شرکت‌های تولیدکننده محصولات ورزشی دستگاه پوشیدنی تناسب اندامی را طراحی کرده است که اکسیژن عضلات یک ورزشکار را در بازه زمانی مختلف اندازه‌گیری می‌کند و از آن برای تناسب اندام استفاده می‌کند؛ یکی از مشکلاتی که اغلب ورزشکاران با آن مواجه هستند این است که از سطح اکسیژن قلب و عضلات خود آگاهی ندارند و به همین دلیل گاهی اوقات تمرینات خود را ادامه می‌دهند و جز خستگی چیز دیگری حاصلشان نمی‌شود اما این دستگاه با اندازه‌گیری اکسیژن بدن افراد، وضعیت مطلوب تمرینی را در اختیارشان قرار می‌دهد و با اندازه‌گیری سطح اکسیژن عضله می‌توان میزان توانمندی بدن را سنجید تا تمرینی بهتر داشت.

لباس های خود را فوری صاف کنید

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد با آن مواجه هستند اتو کردن لباس‌ها است؛ این کار زجرآور و وقت‌گیر برای بسیاری از افراد سخت است اما به تازگی محققان دستگاهی را تولید کرده‌اند که در مدت 3 دقیقه 12 لباس را به طور همزمان اتو می‌کند؛ برای اتو کردن لباس‌ها به کمک این دستگاه کار سختی ندارید زیرا تنها کافی است که لباس‌ها را در داخل آن آویزان کنید و پس از روشن کردن دستگاه لباس‌های اتو شده را تحویل بگیرید.


بیشتر بخوانید: از ساخت «مرکوری» تا طراحی «هواپیما‌های بی خطر مسافربری» 


گلدان‌های شارژی برای تلفن همراه

یکی از بزرگترین مشکلات گوشی و تبلت‌ها، شارژ آن‌هاست؛ اغلب افراد همیشه در کیفشان یک پاوربانک برای زمان‌های حساس دارند اما به تازگی یکی از شرکت‌های دوستدار محیط زیست گلدانی را تولید کرده به کمک آن می‌توان تلفن همراه خود را شارژ کرد. در زیر این گلدان یک لایه مس و الکترود قرار دارد و همچنین در جداره گلدان هم کنترلر و اکسیژن‌ساز قرار داده شده است که سیم یو‌اس‌بی شارژر هم در همین قسمت و در سمت بالای خاک تعبیه شده است.

پس از آنکه آب در گلدان ریخته می‌شود، الکترون‌های آزاد توسط الکترود‌های فعال جذب می‌شوند و برق در سیستم استوانه مرکزی تولید می‌شود از طریق کابل یو‌اس‌بی می‌توان تلفن همراه را شارژ کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.